Khaffner Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Jeg prøver nå å kopiere med sudo i terminalen til en fersk formatert harddisk med ext3-filformat. Hittil ingen feilmeldinger, håper dette virker nå! Lenke til kommentar
olear Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hvis du har tenkt å bruke noe annet en FAT/NTFS anbefaler jeg at du ser på rsync, gjør ting enklere. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Nå ble kopieringen ferdig. Det endte med feilmeldingen: cp: cannot stat `/home/khaffner/.gvfs': Permission denied Alt ble heller ikke kopiert, bare 65 av 93 GB. Hva nå? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Backup med cp-kommandoen bør IMO helst gjøres mens brukeren er utlogget. GVFS er noe med det virtuelle filsystemet til Gnome. Er sikkert mountet med sære rettigheter. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Antar at en Live-CD vil løse problemet da. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Kan jo bare logge ut til GDM og switche til en VT og logge inn som root (eller vent, root-kontoen er vel disablet på Ubuntu & co :S ) Ellers funker det vel å logge inn i single user mode.. Logge inn i en annen WM enn Gnome burde også funke, for det er vel gnome-session som locker den .gvfs-greia.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Hei igjen! Jeg tok backup av det jeg kunne og installerte 9.04 rc. Det viktigste kom med, så det gikk greit. Hvis dere kommer på en løsning som *garantert* funker, post her for alle andre nybegynners beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå