Trondster Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Var ute og tok bilder tidligere i april, og endte opp med et par kandidater som ikke ble postet i Aprilfest-tråden. Hva synes dere om disse? Samtlige er tatt med 50mm, i tråd med utfordringen. 1. Studie. ISO 100, f/3.2, 1/1250s 2. Portrett. ISO 100, f/2, 1/3200s 3. Svanesjøen. ISO 100, f/2, 1/4000s Burde jeg egentlig valgt et av disse til apriltråden, tro? Fjernet et par smårusk i vannet på bilde 2, og rettet bittelitt horisont på 3. Ellers kurver og skjærpings. (Heh - første egentlige BK-tråden min, det her.. Et sted skal man jo begynne! ) Edit: Bildet jeg valgte til tråden er forøvrig dette: Bilde 5. Muskler. ISO 100, f/3.2, 1/1000s Endret 19. april 2009 av Trondster Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Syntes dette er helt godkjente svane bilder, fin skarphet og grei komposisjon Men det første er garantert best etter min mening. På det andre så ødelegger den utbrente delen nederst til høyre litt og litt synd at hele nebbet ikke er i fokus.På det tredje bilde, så blir kanskje svanen litt for mye utbrent og jeg skulle gjerne sett hele refleksjonen i vannet!!? Endret 19. april 2009 av dan83 Lenke til kommentar
Taters Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Bilde nr 1 og 3 var fine! Synes ikke helt at du fikk til portettbildet. Bilde nr 1 er veldig ren og pen med grei komp. Bilde nr 3 har fin komp bortsett fra at gjerne vil se hele refleksjonen til svanen! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Takker for feedback! Jo - DOF er nok litt for tynt på nr 2 - med blender 2.0 på så kort hold er det ikke mye fokusplan, så jeg får ikke både hals og nebb i fokus samtidig. Ryggen er utbrent - tenkte det ikke gjorde noe, når den var helt ute av fokus - tar det til etterretning. Også enig i at komposisjonen glimrer med sitt fravær - ble nok litt oppspilt av å få bilder på så nært hold.. Her er en versjon av nr 3 uten rotering (litt mer speilbilde), og med bittelitt andre kurver for å få mer detaljer på svaneryggen. Er kanskje litt for glad i lyse pixler.. Fjernet også strået på ryggen av svanen. 3. Svanesjøen Redux Lenke til kommentar
boos Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Nr. 3: Absolutt et småpent bilde. boos Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. april 2009 Rapporter Del Skrevet 20. april 2009 Har egentli ikke så mye å si, annet enn jeg synes at, i bilde #1, hele skyggen til svanen burde vises. Kanskje det blir litt for langt, men da burde bilde kanskje bli tatt fra litt lavere perspektiv. Er enige med de andre her, likte best 1 og 3, da bilde nr.2 var for uklar på enden av nebbet og starten på "håret". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå