Gå til innhold

Når på året er PCen "billigst"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du bygge PC, er det mer snakk om når komponentene er billigst.

Komponenter som skjermkort, CPU, hovedkort osv, synker i pris når produsenten eller konkurrenten slipper en ny versjon, bedre versjon nyere teknologi osv.

Eks

Skal du ha en spill PC,er jo skjermkort viktig. Da kan du f.eks vente til nVidia kommer ut med nv35, da vil prisene på de fleste skjermkort falle.

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke er avhengig av hele tiden å ha det absolutt hotteste. Så er det bare å handle når som helst. En PC er aldri en "god" investering. Så snart du har fått pc'en hjem fra butikken så har det kommet en ny og bedre modell...

Nå sitter jeg på gjerdet å venter på at lap-top'er basert på Centrino teknologien skal begynne å synke i pris. Når flere leverandører kommer på banen, så skjer det sikkert noe.

Lenke til kommentar
Det var det jeg trodde, det er derfor jeg "venter". For jeg greier å overleve fint med min bærbar på 1 Ghz... det eneste er at harddisken blir fult så fort...

har du usb2 eller firewire er det bare å smelle på en større hdd via kabel

Men prisen på de ligger jo som regel nesten en 1000 lapp over vanlige harddisker. Og med de pengene kan jeg allerede være godt på vei til en helt ny maskin.

Lenke til kommentar

jepp, 1000 lapp for kasse, så kan du hive inn hva du vil av hdd, bra for fremtidig oppgradering til større hdd også. tenk på det som investering, du får sikkert bruk for en slik på neste laptop også

f.eks.

eller vent bittelitt og kjøp firewire800-kasse (bakoverkompatibelt) for ekstra futureproof kjøp, disse kassene er lydløse i tillegg :D

firewire800 kassene fra ice cube har kommet allerede, men ikke til norge.

min bror har to liknende bokser med med 120gb WD 8mb, bruker de til videoredigering. de funker meget bra. han kopierte musikksamlingen min på 50GB på rundt 25-30 minutter, synes det var bra

Lenke til kommentar

hvor i h****** har du funnet så lave priser for 1gb ram. selv ikke sdram er så billig jo.

Tror nok det var snakk om 2x512mb da :p

sjekk en nettbutikk før du sier det da, nok en gang er selv sdram ikke så billig. 512mb sdram koster ca 900kr, billigste ddrram brikken jeg fant koster ca 1000kr.

Edit: fant en 512 brikke, dog elendig, til ca 400kr. to slike blir ca 800kr og da var det vist under 1k grensa gitt :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...