Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er det noe poeng i å bytte ut min E 6850 (for Overklokking)

Anbefalte innlegg

Har en Intel E6850 På ett Asus P5N-E SLI hovedkort. Har prøvd og klokke litt og kom til 3,6

Men ikke over dette. Men da med så høy V Core som 1,52! Har som dere sikkert forstår ikke så mye peiling på klokking. (hva bør V Core ligge på)

Det jeg lurer på er om det er mye å hente på å skaffe en annen CPU? Kanskje en 8500 eller 8600?

Hva med firekjerner?

Har lyst å yte litt bedre i spill. Kanskje smartere å investere i bedre skjermkort?

Er vel ikke det sprekeste hovedkortet heller.

Hardwaren min står i profilen, så er det av interesse så se gjerne der.

Dette er den første maskina jeg har bygd og den er 100% stabil.

Endret av Jollis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tro meg, P5N-E SLI suger hardt til klokking av den cpu'en. Hadde samme hovedkortet selv, kombinert med E6850 og kom akkurat som du ikke over 3,6Ghz. Stoppa der samme hva jeg gjorde. Men sta som jeg er så skulle jeg ha den høyere og da døde hovedkortet. Ikke noe stort tap, fordi det nye kortet jeg kjøpte var lang mer stabilt. Fikk klokka den lett til 3,8Ghz med en gang, og kjører nå 4Ghz 24/7 dønn stabilt. Dette hadde ikke vært mulig med gamlekortet.

Sats på et P35 basert hovedkort til denne prosessoren, da jeg har erfart at dette er den beste komboen.

Ikke vits å bytte ut E6850'n enda, den holder fortsatt koken. Min er iallefall ikke blitt noen flaskehals enda.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Ja det er sikkert ikke noe poeng i å kjøpe det. Får se det an..

nå er det flere knapper som ikke funker lenger på dette da.

litt dumt. Har nå ett enkelt Logitech.

men men. Takk for svar.

Ha en god kveld.

Endret av J-Olav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...