Gå til innhold

Ser lite til skjegg og bart i diverse land

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan like så godt spørre hvorfor ikke flere nordmenn gjør slik:

224483353_bf76544dae.jpg

Nei, det kan du ikke, da sist jeg sjekka vokser ikke metal ringer ut av haken på små jenter.

Noe skjegg gjør på voksene men, altså det krever noe å sette på de ringene, det krever ingen ting å vokse skjegg

Lenke til kommentar
Sånn cirka ingen har betydelig hårvekst i ansiktet, uansett hudfarge. I hvert fall i den første verden. (Med unntak av oljestatene i Midtøsten.)

hmm, hva er betydelig hårvekst i dine øyne? tenker man bart og skjegg som trådstarter spurte om så er det ganske mange som har det. Av de jeg kjenner vil jeg anslå at omtrent 40% har det. Av de jeg ser rundt meg i samfunnet er det lavere, men fortsatt mange flere enn ingen. Jeg snakker selvsagt bare om de som har mulighet til å ha skjegg/bart da. Teller ikke kvinner og barn.

Poenget er at begge deler er kulturelt betinget.

Bart/skjegg må du aktivt forhindre. Utstrekning av nakke må du aktivt gjøre. Hårvekst kommer naturlig, strekte nakker gjør ikke. To veldig forskjellige ting, selv om du har rett i at bart/skjegg også er delvis kulturelt betinget. Det kan også bare være motvilje mot å jobbe aktivt for å ta det vekk ;)

Lenke til kommentar

Muligens det er fordi det er varmt året rundt, men hva med de som bor i snø og is året rundt, Grønland f.eks. Jeg har aldri sett noen med fult utvokst skjegg og bart der. Kanskje mange som bor i varmere strøk ikke har slik stor skjeggvekst heller, slik at det vises etter de har barbert seg. Kimbo Slice bor i USA. Det virker for meg som dere bare tenker negrer i spørsmålet mitt når jeg har inkludert andre kriterier også. Det handler om varme året rundt strøk slik som Sør-Amerika og Afrika spesielt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...