Oxygen 07-12 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Er det bare jeg som er ignorant eller er det omtrent ingen mørkhudete afrikanere og sør-amerikanere som vokser seg skjegg og bart? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Sånn cirka ingen har betydelig hårvekst i ansiktet, uansett hudfarge. I hvert fall i den første verden. (Med unntak av oljestatene i Midtøsten.) Endret 19. april 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Ikke ødelegg tråden. Sånn cirka ingen har betydelig hårvekst i ansiktet, uansett hudfarge. I hvert fall i den første verden. (Med unntak av oljestatene i Midtøsten.) Tenker på hvor de kommer fra, f.eks. afrikanere fra stammene sine, ikke immigranter til Norge. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Du kan like så godt spørre hvorfor ikke flere nordmenn gjør slik: Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 fysisk strekke halsen og skjeggvekst stiller i samme katogori.. what? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Du kan like så godt spørre hvorfor ikke flere nordmenn gjør slik: Nei, det kan du ikke, da sist jeg sjekka vokser ikke metal ringer ut av haken på små jenter. Noe skjegg gjør på voksene men, altså det krever noe å sette på de ringene, det krever ingen ting å vokse skjegg Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Poenget er at begge deler er kulturelt betinget. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Sånn cirka ingen har betydelig hårvekst i ansiktet, uansett hudfarge. I hvert fall i den første verden. (Med unntak av oljestatene i Midtøsten.) hmm, hva er betydelig hårvekst i dine øyne? tenker man bart og skjegg som trådstarter spurte om så er det ganske mange som har det. Av de jeg kjenner vil jeg anslå at omtrent 40% har det. Av de jeg ser rundt meg i samfunnet er det lavere, men fortsatt mange flere enn ingen. Jeg snakker selvsagt bare om de som har mulighet til å ha skjegg/bart da. Teller ikke kvinner og barn. Poenget er at begge deler er kulturelt betinget. Bart/skjegg må du aktivt forhindre. Utstrekning av nakke må du aktivt gjøre. Hårvekst kommer naturlig, strekte nakker gjør ikke. To veldig forskjellige ting, selv om du har rett i at bart/skjegg også er delvis kulturelt betinget. Det kan også bare være motvilje mot å jobbe aktivt for å ta det vekk Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Enkelte folk har jo adoptert skikken fra stammer i afrika med store hull i øra. Så kanskje det er noe som kommer etterhvert. Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Muligens det er fordi det er varmt året rundt, men hva med de som bor i snø og is året rundt, Grønland f.eks. Jeg har aldri sett noen med fult utvokst skjegg og bart der. Kanskje mange som bor i varmere strøk ikke har slik stor skjeggvekst heller, slik at det vises etter de har barbert seg. Kimbo Slice bor i USA. Det virker for meg som dere bare tenker negrer i spørsmålet mitt når jeg har inkludert andre kriterier også. Det handler om varme året rundt strøk slik som Sør-Amerika og Afrika spesielt. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Kimbo Slice. Daniel Første som slo meg, ja. Okay, mørkhudet har større -, mens hvithudet har mer skjegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå