faaeri Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Sitter du med et lass med bilder du vil ha gjort de samme operasjonene på? BatchPhoto gir deg muligheten. Les mer Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hvorfor betale, når man kan bruke "FAST STONE IMAGE VIEWER" gratis? Du kan riktig nok ikke lagre som PDF, men du kan gruppekonvertere masse bilder i slengen og gjøre en masse innstillinger. http://www.faststone.org/index.htm Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Nikon Capture NX har iallefall batch funksjon som gjør noe tilsvarende Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Photoshop har dette innebygd, og har hatt det i mange år, og i Photoshop kan man dessuten selv programmere og legge til nye actions som siden kan brukes til å automat-endre så mange bilder man vil i slengen. Dessuten finnes Photoshop både for både Windows og Mac. Så har man Photoshop fra før så er dette programmet helt unødvendig. GraphicConverter (kun for Mac) er et sharewareprogram som både kan brukes til batch-endringer, til diverse vanlig fotobehandling, lage lysbildefremvisninger og dessuten til å sortere, ordne og bla i hele fotoarkivet. GC koster 30 €, noe som gir rett til flere hovedoppgraderinger. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hvorfor betale, når man kan bruke "FAST STONE IMAGE VIEWER" gratis? Jeg er på utkikk etter et gratis alternativ til Faststone der jeg kan justere eksponering og hvitbalanse på DNG-filene før jeg konverterer til jpg. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hvorfor betale, når man kan bruke "FAST STONE IMAGE VIEWER" gratis? Jeg er på utkikk etter et gratis alternativ til Faststone der jeg kan justere eksponering og hvitbalanse på DNG-filene før jeg konverterer til jpg. Jeg bruker ufraw til dette (for nef filer wel og merke, men hva jeg vet er dng også støttet) ie noe ala: ufraw-batch --exposure=+1 (eller auto) --wb=auto --out-type=jpg --out-path=/et/sted --create-id=also *.nef for å kjøre flere prosesser samtidig må du nok ordne noe selv (f.eks angi bare en del av nef filene, åpne en ny terminal, og ta flere der ) Lenke til kommentar
mungo Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Er det noen som vet om et program som kan lage minibilder ("thumbnails") av mange bilder samtidig som også er gratis? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 mungo: Søk etter EasyThumbnails, eventuelt i to ord. Det bruker jeg ofte. Lenke til kommentar
Nissenakke Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Paint Shop Pro Photo har også en veldig bra makro/script funksjon som kan brukes i kombinasjon med batch-funksjonen i samme program - kan i praksis automatisere så og si alle funksjoner hvis du vil. Bruker dette selv ganske ofte, hvis det er en del enkle operasjoner jeg skal utføre på mange bilder. Programmet er ikke gratis, men er absolutt verdt $80 - har de aller fleste funksjonene du finner i Photoshop og er meget brukervennlig. Finnes dog dessverre kun for Windows. Lenke til kommentar
rolfn Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg bruker bibble som også er veldig god på å håndtere bilder gruppevis. Bibble finnes både for windows, linux og mac. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 De fleste raw-konverterer har vel en eller annen form for batch-håndtering nå? Har du et bilderedigeringsprogram eller en raw-converter er sjansen ganske stor for at du ikke trenger dette. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 For de som har iPhoto, så har den en ganske lik funksjon. Gjør dine instillinger, og trykk på "kopier" helt nederst i panelet. Gå så i et annet bilde som du vil skal ha samme instillinger, og velg så "lim inn" Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 digiKam støtter det meste av batch arbeid med kipi plugin :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg