MarcelSB Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Nja, er ikke helt enig med deg der (*surprise*)... SuSE er kjent for å ha en strålende dokumentasjon, de har vunnet mange priser for den. Og da snakker vi om den engelske, ikke om den tyske... Dessuten har vi SuSE Knowledge Database som gir deg svar på alle distrospesifikke spørsmål fra a til z... Finner dere fortsatt ikke løsning på problemet deres kan dere jo alltids spørre meg :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
smetho Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Har selv to feite manualer som fulgte med de to Suse-distroene jeg kjøpte i sin tid. Disse er veldig gode. Hvordan de er nå vet jeg ikke, men tviler på de er dårligere! Så jeg må nok si meg enig med MarcelSB på denne Og om noen tror alt er på tysk på tar de feil! Da hadde jeg aldri kjørt Suse Lenke til kommentar
ism Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 SuSE 8.2 approaches computing Nirvana Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 Grrrrr.. Naa MAA jeg proeve SuSE .. Vurderer aa laste ned CDene eller DVD versionen .. Men det er jo 8-9 cder eller to DVD'er .. Trenger jeg begge DVD'ene ? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Hva sa jeg? Selv om SuSE 8.2 er fantastisk kommer 9.0 verjonen til å bli enda enda bedre SuSE 8.2 er evolusjonær, SuSE 9.0 blir revolusjoner Go SuSE! MarcelSB Lenke til kommentar
ism Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Grrrrr.. Naa MAA jeg proeve SuSE .. Vurderer aa laste ned CDene eller DVD versionen .. Men det er jo 8-9 cder eller to DVD'er .. Trenger jeg begge DVD'ene ? SuSE legger ikke ut CDene (eller DVDene) for nedlastning. CDene inneholder en del lisensierte programmer som SuSE betaler for å videreformidle. Du kan derimot installere via ftp (eller http) når de legger alt ut på ftpserveren (minus de lisenserte programmene). Dette skal vistnok skje 11. mai Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Grrrrr.. Naa MAA jeg proeve SuSE .. Vurderer aa laste ned CDene eller DVD versionen .. Men det er jo 8-9 cder eller to DVD'er .. Trenger jeg begge DVD'ene ? SuSE legger ikke ut CDene (eller DVDene) for nedlastning. CDene inneholder en del lisensierte programmer som SuSE betaler for å videreformidle. Du kan derimot installere via ftp (eller http) når de legger alt ut på ftpserveren (minus de lisenserte programmene). Dette skal vistnok skje 11. mai Hmm.. Hvordan skal si dette paa en fin maate.. Ehhmmm.. ja .. jeg fikk noen til aa kjoepe SuSE PRO paa dvd til meg i Norge, men siden jeg bor i australia saa maa jeg hente DVDene ned over nettet.. Det jeg da lurer paa er om jeg er noedt til aa ha bgge ? Lenke til kommentar
ism Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Jeg har aldri installert SuSE fra DVD så jeg vet egentlig ikke, men basert på erfaringer fra CD installasjon så vil jeg tro det. Av CDene var det bare den siste jeg aldri fikk bruk for (den innehold src.rpm filer). Det er kanskje mulig å installeremedbare en DVD dersom du er veldig forsiktig og ikke installerer for mye siden de mest brukte programmene sikkerter på DVD1. Du kan jo altids skrive ut en liste over alle rpmfilene på DVDen og sjekke at du ikke installerer noen programmer som ikke er oppført på den listen, men det virker noe enklere å hente begge DVDene Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 Med tanke på alt pratet om at Redhat/Suse ikke bare er for n00bs, Det er vel heller ikke tilfelle med Mandrake? Jeg har inntrykk av at Mandrake er en henstøpt distro, som kan dekke de fleste behov. Urpmi skal jo også være ganske bra. Det er flere hobby-brukere som bruker Mandrake, og det gjør det lettere å få hjelp (tror jeg). osnews om suse 8.2: http://www.osnews.com/story.php?news_id=3163 Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 2. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2003 Hmm, merkelig hvordan OSNews klarer å ombestemme seg når det gjelder ratingen av SuSE Kanskje det er noe i det at SuSE får bedre karakter når man sammenligner det med RedHat? MarcelSB Lenke til kommentar
malmklang Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Jeg har tenkt å prøve Suse 8.2 nå, og har et spørsmål på lur... Hvilke programmer får man med hvis man kjøper i forhold til å laste ned? På Suse sin side kommer jeg ikke noe nærmere enn: "Merely a few program packages have been excluded due to license reasons." Er disse evt noen grunn til å kjøpe? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Vel, det kommer litt ann på hvilken behov du har. Vet ikke helt hvilke kommerse programmer som er med, med vet i alle fall at MainActor, et filmredigeringsprogram, er med (Det skryter dem fælt av), det er et 3D-animasjonsprogram med, og dessuten så er det jo fullversjonen av TuxRacer hvis jeg ikke tar helt feil Nå er det jo bare 6 dager igjen til 11 Mai, så er du tålmodig nok er det vel greiest å vente på den MarcelSB Lenke til kommentar
iDude Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Tenkte bare jeg måtte referere til denne http://www.linuxandmain.com/modules.php?na...article&sid=333 Lenke til kommentar
whoi Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Tenkte bare jeg måtte referere til denne lang link Hehe, den testen der var faktisk ganske kul! Håper dere har modem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå