Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Betalte overfødig husleie -huseier vil beholde pengene

Rolfus

Anbefalte innlegg

Situasjonen i et nøtteskall: Etter at jeg flyttet ut fra mitt forrige bosted glemte jeg å deaktivere automatisk overføring av husleie i min nettbank. Som en konsekvens av dette betalte jeg en ekstra husleie, noe som er selvsagt er ganske uønsket. Huseier forsøker nå å vri seg unna å måtte overføre tilbake den summen dette gjelder.

Hvaslags rettigheter har jeg i denne situasjonen? Bør vel nevne at huseier ikke er noen privatperson, men et mellomstort foretak som eier flere hus.

På forhånd takk for evt hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Situasjonen i et nøtteskall: Etter at jeg flyttet ut fra mitt forrige bosted glemte jeg å deaktivere automatisk overføring av husleie i min nettbank. Som en konsekvens av dette betalte jeg en ekstra husleie, noe som er selvsagt er ganske uønsket. Huseier forsøker nå å vri seg unna å måtte overføre tilbake den summen dette gjelder.

Hvaslags rettigheter har jeg i denne situasjonen? Bør vel nevne at huseier ikke er noen privatperson, men et mellomstort foretak som eier flere hus.

På forhånd takk for evt hjelp.

Om en som har betalt noe han ikke skylder, kan kreve pengene igjen, er et spørsmål som stort sett reguleres av ulovfestede regler (condictio indebiti).

Ut fra det du skriver, har du nok krav på å få pengene igjen. Du kan i tillegg kreve forsinkelsesrenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...