Rolfus Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Situasjonen i et nøtteskall: Etter at jeg flyttet ut fra mitt forrige bosted glemte jeg å deaktivere automatisk overføring av husleie i min nettbank. Som en konsekvens av dette betalte jeg en ekstra husleie, noe som er selvsagt er ganske uønsket. Huseier forsøker nå å vri seg unna å måtte overføre tilbake den summen dette gjelder. Hvaslags rettigheter har jeg i denne situasjonen? Bør vel nevne at huseier ikke er noen privatperson, men et mellomstort foretak som eier flere hus. På forhånd takk for evt hjelp. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hvordan vrir han seg unna? Hva er argumentasjonen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Du har rett på å få pengene uavkortet tilbake. Firmaet spekulerer i at de fleste ikke gidder å ta seg bryet med å få pengene tilbake. Det bør de ikke få slippe unna med. Ta saken videre, så langt du trenger. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Situasjonen i et nøtteskall: Etter at jeg flyttet ut fra mitt forrige bosted glemte jeg å deaktivere automatisk overføring av husleie i min nettbank. Som en konsekvens av dette betalte jeg en ekstra husleie, noe som er selvsagt er ganske uønsket. Huseier forsøker nå å vri seg unna å måtte overføre tilbake den summen dette gjelder. Hvaslags rettigheter har jeg i denne situasjonen? Bør vel nevne at huseier ikke er noen privatperson, men et mellomstort foretak som eier flere hus. På forhånd takk for evt hjelp. Om en som har betalt noe han ikke skylder, kan kreve pengene igjen, er et spørsmål som stort sett reguleres av ulovfestede regler (condictio indebiti). Ut fra det du skriver, har du nok krav på å få pengene igjen. Du kan i tillegg kreve forsinkelsesrenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå