Gå til innhold

BK: Bra vær / uær


Anbefalte innlegg

Ja med dette bildet vil jeg vise kontrastene nordpå ute i havgapet.

Har et litt utbrent område der sola såvidt stikker gjennom skylaget i venstre siden, men dette understreker forsåvidt poenget med bildet i mine øyne.

Utrolig hvor raskt det går; i ene øyeblikket er det nesten klarvær, så slår "han" om og blir snøfokk og greier før man aner hva som slår oss :ph34r:

Riktignok er dette bildet tatt 25.2.09, men det er relevant da vi akkurat denne uka har fått vinter igjen utenfor dørene..

 

Exif;

1/500 sek lukker

f/8

ISO 280

24 mm brennvidde

post-179066-1240098374_thumb.jpg

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, igjen, med Rodswinger. Kunne gått nærmere vannkanten for bedre effekt mtp. bølgene.

Men jeg synes også at du kunne "siktet" litt mere mot høyre, for å få med mer at det hvite, og det hvite fjellet i bakgrunnen, og for å fjerne litt av det "kjedelige" landskape i det fjerne baki der...

 

Veldig flott skudd!

Lenke til kommentar

Takker for mange fine kommentarer ;)

Uvanlig enstemt kor nå!

Så litt om bildet..

 

Jeg har ingen bilder helt[/i nede ved havet fra denne turen min. Av den enkle grunn at det ikke var mulig å komme lengre ned uten å måtte springe opp hele tiden pga dragbølger og sjøskvett :ph34r: Det var rett og slett ikke veldig lurt der og da!

 

Men er enig i at det nok ville gitt et bedre bilde.

 

Legger ved et bilde med et annet utsnitt og litt andre innstillinger. Der kan man se at det ikke er spesielt pent videre oppover til venstre, og er grunnen til at jeg kuttet "det lyse" ned til så lite.

Exif her:

 

1/750 sek

f/6.7

18mm brennvidde

ISO 200

post-179066-1240136481_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange ganger jeg har tatt opp denne tråden for å se på nytt. Det er et veldig fint bilde, jeg elser kdet lyset, og dramatikken det ofte blir når skylaget sprekker opp som her. Liker komposisjonen, synes det er bra du får med hele bukta. Fint stemningsbilde fra en vakker og værutsatt plass. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hm... Hadde desverre ikke noe som kunne være forgrunn, bortsett fra det som ligger naturlig i fjæra.

Men skjønner poenget, det hadde nok vært et mer helhetlig bilde med noe der :roll:

Jaja... Gleder meg bare sinnsykt til å kunne ta bilder ute i naturen med sommerfarger og ikke måtte fryse fingrene helt av seg!

Fytti det var kaldt ute her istad, snøstorm og -3 grader er ikke mye vår å skryte av :cry:

Ikke fikk jeg noe særlig fine bilder heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...