Larsenio Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Ja med dette bildet vil jeg vise kontrastene nordpå ute i havgapet. Har et litt utbrent område der sola såvidt stikker gjennom skylaget i venstre siden, men dette understreker forsåvidt poenget med bildet i mine øyne. Utrolig hvor raskt det går; i ene øyeblikket er det nesten klarvær, så slår "han" om og blir snøfokk og greier før man aner hva som slår oss Riktignok er dette bildet tatt 25.2.09, men det er relevant da vi akkurat denne uka har fått vinter igjen utenfor dørene.. Exif; 1/500 sek lukker f/8 ISO 280 24 mm brennvidde Endret 18. april 2009 av Larsenio Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Fine kontraster og linjer. Midtstilling fungerer på ett vis. Kontrasten mellom den lyse og den mørke siden kunne kansje vært litt større. Ikke med så mye, men med litt. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Syntes det er et godkjent bilde, men når man har et såpass flott motiv, så er det nesten vanskelig å ikke få det til å bli interessant!! Men uansett, er OK landskaps bilde etter min menig.....noe av det bedre du har vist syntes jeg Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Flott,herlig og dramatisk. Du har fått frem kontrastene og dramatikken i landskap og vær på en fremragende måte her syns jeg. Kanskje skulle du dristet deg litt nærmere vannkanten for å fremheve de flotte bølgene enda bedre. Bortsett fra det,sitter kompen bra,et flott bilde. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Enig, igjen, med Rodswinger. Kunne gått nærmere vannkanten for bedre effekt mtp. bølgene. Men jeg synes også at du kunne "siktet" litt mere mot høyre, for å få med mer at det hvite, og det hvite fjellet i bakgrunnen, og for å fjerne litt av det "kjedelige" landskape i det fjerne baki der... Veldig flott skudd! Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Takker for mange fine kommentarer Uvanlig enstemt kor nå! Så litt om bildet.. Jeg har ingen bilder helt[/i nede ved havet fra denne turen min. Av den enkle grunn at det ikke var mulig å komme lengre ned uten å måtte springe opp hele tiden pga dragbølger og sjøskvett Det var rett og slett ikke veldig lurt der og da! Men er enig i at det nok ville gitt et bedre bilde. Legger ved et bilde med et annet utsnitt og litt andre innstillinger. Der kan man se at det ikke er spesielt pent videre oppover til venstre, og er grunnen til at jeg kuttet "det lyse" ned til så lite. Exif her: 1/750 sek f/6.7 18mm brennvidde ISO 200 Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Var det umulig å gå litt lenger mot fjellene, for å få vekk det nærmeste berget på venstre side? Eller kom det bare et nytt berg? Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Det er nok berg på berg videre bortover der ja.. Legger ved et lite "oversiktsbilde" av området. Ikke for kritikk av dette bildet, men kun for å gi et lite innblikk :!: (Den røde prikken indikerer sånn ca. hvor jeg stod) Endret 19. april 2009 av Larsenio Lenke til kommentar
Carny Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg syns det var veldig pent. Bra kontraster. Eneste som trekker ned er de utbrente partiene, men egentlig er vel eksponeringen bra? -tatt forholdene i betraktning i alle fall. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Glimrende bilde - liker kontrasten mellom lys og mørkevær. Føler drittværet true innover mot land.. HDR-effekt i én eksponering! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Nydelig bilde. Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Ser ut som du har dristet deg langt nok,ja. Fantastisk lys og landskap! Oversiktsbildet gir jo litt perspektiv på ting,lett å sitte her å si at :gå dit,eller dit,så blir,e bra,når det ikke er noe sted å gå. Syns du har gjort det beste utav det. (Hva med å vente på fjære? ) Lenke til kommentar
kaian Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Vet ikke hvor mange ganger jeg har tatt opp denne tråden for å se på nytt. Det er et veldig fint bilde, jeg elser kdet lyset, og dramatikken det ofte blir når skylaget sprekker opp som her. Liker komposisjonen, synes det er bra du får med hele bukta. Fint stemningsbilde fra en vakker og værutsatt plass. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Det var snillt sagt, Kaian! Rodswinger; skal se om jeg får tatt noen bilder på fjæra sjø også, men får vel neppe samme lyset tilbake på kommando Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Var mest for å understreke min egen uvitenhet. Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 forsåvidt enig med de fleste over, men for å løfte bilde opp burde du hatt noe i forgrunnen. Føler det mangler her (stranda fungerer ikke helt alene) syntes jeg. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Der sa du det, nbmofo! En stein, en klump, ettellerannet som fyller ut den litt kjedelige forgrunnen. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Hm... Hadde desverre ikke noe som kunne være forgrunn, bortsett fra det som ligger naturlig i fjæra. Men skjønner poenget, det hadde nok vært et mer helhetlig bilde med noe der Jaja... Gleder meg bare sinnsykt til å kunne ta bilder ute i naturen med sommerfarger og ikke måtte fryse fingrene helt av seg! Fytti det var kaldt ute her istad, snøstorm og -3 grader er ikke mye vår å skryte av Ikke fikk jeg noe særlig fine bilder heller. Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Syns du ofrer deg mye jeg,for å ta bilder,men så blir jo mange veldig fine og da,var selv ute nå ikveld,tok ikke kameraet opp av sekken engang. Det ble overskyet,rått,surt og kaldt,og fisken beit ikke heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå