abcdabcd Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Vet ikke hvor mange det er som har så stor tilknytning til spillmusikk, men... Jeg liker iallefall å høre på spillmusikk... vel, iallefall Final Fantasy. Stor del av grunnen til at jeg hører på det er vel av nostalgi, men mannen bak musikken i spillene FF I - FF XI, Nobuo Uematsu, er rett og slett et geni - hands down, og det gjenspeiles i musikken! Et av de største innen musikk generelt faktisk, etter min forutinntatte mening. Her er et par smakebiter av god FF-musikk. Se filmen hos Youtube Er det ikke nydelig? Aeris Theme fra FF7. (Dette er en orchestra-versjon, ikke rett fra spillet. Vil du høre den rett fra spillet, sjekk related videoes... du finner den nok.) Se filmen hos Youtube Enda en klassiker, her rett fra spillet. Hører også på The Black Mages, som spiller musikken om igjen, på en litt annerledes måte... Vi sammenligner med først Gilgamesh Battle rett ut fra FF V, så med The Black Mages' versjon. Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Såeh! Hører du på noe lignende? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Flatout 2 musikken er herlig kjøremusikk. Lenke til kommentar
Tveity Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Skulle akkurat til å nevne Nobuo Uematsu. Blir helt nostalgisk når jeg hører sanger fra FF7 og FFX Wc3 og Age of conan har også bra spillmusikk. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jesper Kyd - Hitman: Bloodmoney er et rimelig ok soundtrack. Ellers har Frank Klepacki mye bra. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Spillmusikk er en utrolig deilig sjanger. ocremix.org er et MUST :'d Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Red Alert soundtracks. Beste nonsinne. Finnes ikke no bedre i spillverden enn å høre sangen bygge seg opp midt i spillet mens eksplosjoner rager omkring. Fantastisk. Se filmen hos Youtube Edit: Leste at Akidon hadde nevnt Frank Klepacki, det er fyren som har lagd sangen over. Endret 19. april 2009 av Tufte Lenke til kommentar
johnx2 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Når det gjelder spillmusikk er det ingenting som slår Turrican 2 på amiga. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 HoMM5 Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Final Fantasy IX musikken er helt klart en favoritt her i huset. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Rart ingen har nevnt Metal Gear Solid Soundtrackene! Theme til Metal Gear Solid er den beste som finnes! Etter den kommer Resident Evil og Red Alert Lenke til kommentar
abcdabcd Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Rart ingen har nevnt Metal Gear Solid Soundtrackene! Theme til Metal Gear Solid er den beste som finnes! Etter den kommer Resident Evil og Red Alert Absolutt, MGS har god musikk, men kan ikke måle seg opp mot FF Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Half Life 1 og 2. Ikke så spennende å aktivt lytte på, men passer så perfekt til spillet. Lenke til kommentar
mr.Lunarion Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Chrono Trigger og Zelda har herlig musikk Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Halo-spillene, selvsagt Final Fantasy-spillene Golden Sun-spillene Zelda-spillen noen jeg har glemt? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 MGS soundtracken og battlefiedl 1942 soundtracken er nydelige. Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Duke Nukem? Sant! For de som ikke visste det, klassiske Duke Nukem theme er lagd av selveste Megadeth! Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Duke Nukem? Sant! For de som ikke visste det, klassiske Duke Nukem theme er lagd av selveste Megadeth! Jepp, sjuke greier! Så kult sier jeg bare, da vet du at det er bra hva med Ed hunter det spillet til maiden, telles det XD Endret 19. april 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Metal Gear Solid soundtracks <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå