007CD Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Vil gjerne ha foreslått at spamen som flyter over i enkelte tråder i dataforumet angående disse med at emnet står ikke til trådens innhold og bla bla (Dere kan vell regla antar jeg?) Greit nok at trådstarter kanskje ikke har fikset en ordentlig tråd for søkemotoren deres men må vi se disse unødvendige og copy and paste meldingene? Når man snubler over 10 tråder per dag med disse lange meldingene så fremstår de som spam. Nå skal jeg ikke si at dere skal slutte med regelen for dere gjør det i beste mening så vi slipper repetisjonsposter i hopetall. Men noen forslag på hvordan det kan fikses har vi... 1. Gjør beskjedene unike, altså slutt på copy and paste, dette tar tid men da får vi som oftest korte og presise beskjeder som tar opp lite plass og blender inn mer og virker mindre spam aktige. 2. Bruk standard copy and paste som dere gjør nå, men SKJUL disse postene for andre enn trådstarter, for oss er slike poster ingenting annet enn unyttig spam, vi kan ikke gjøre noe med saken uansett hvor mye vi ønsker. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Hvis jeg skulle valgt et av dine forslag ville jeg gått for nummer 2. Ellers har jeg et par andre forslag som kan kombineres eller velges individuelt. - Moderator kontakter trådstarter - Trådstarter kan ikke surfe på forumet før tittel er endret - Liten notis som dukker opp for brukerne når de rapporterer tråden som informerer om at tråden tidligere er rapportert for dårlig tittel. Det vil spare moderatorene for unødvendig mange rapporteringer. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Disse meldingene ligger som dere sikkert har skjønt implementert i systemet, slik at vi skal slippe og skrive de hver gang. Retningslinjene og nettetiketten sier noe om emnetitler og tre ords regelen. Vi gjør altså brukeren oppmerksom på dette, samt oppfordrer til å endre tittelen så for så mulig slik at innlegget fra moderator blir fjernet. Så vil jeg gjøre oppmerksom på at vi både kontakter brukere personlig og gir de en sjanse til å rette opp dette. Vi ønsker ikke å utestenge brukere på bakgrunn av dette, så å nekte de adgang til emnet er rettet opp håper jeg ikke vil forekomme. Om dere rapporterer en eller to ganger, spiller liten trille. Vi oppfordrer dere alltid til å rapportere. Endret 19. april 2009 av roberteh Korreksjon. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Greit nok det Roberteh, men du dukker unna spam delen av disse. Det er plagsomme meldinger for oss andre... Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg ser på dette som udelt positivt. Trådstarter ser at han må gjøre noe, de andre brukerne ser at tråden allerede har blitt rapportert. Lenke til kommentar
Right Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg ser på dette som udelt positivt. Trådstarter ser at han må gjøre noe, de andre brukerne ser at tråden allerede har blitt rapportert. Helt enig. Lenke til kommentar
lain Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg ser på dette som udelt positivt. Trådstarter ser at han må gjøre noe, de andre brukerne ser at tråden allerede har blitt rapportert. Helt enig. Støttes, ser ikke helt poenget med å forandre på noe som allerede er godt innkjørt og fungerer så bra som det gjør. Er uansett kun 1 post, i sammenligning med de uendelige sidene med "mine innlegg" som kommer til tider, vært borti at det har vært 1 post på en hel side som ikke var "mine innlegg", det er spam det. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 En annen positiv effekt er at man kan "sosialisere" nye brukere inn i forumkulturen vi har her på Diskusjon.no siden de óg kan lese disse meldingene. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Burde være mulig å lage et Greasemonkey-script som fjerner disse, for meg, repeterende og spammende postene. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Greit nok det Roberteh, men du dukker unna spam delen av disse. Det er plagsomme meldinger for oss andre... Det er altså ikke "spam", men informasjon fra moderator til bruker. En vesentlig forskjell. Hvilke moderator innlegg mener du konkret kan klassifiseres som regelrett "spam". Dere må ikke glemme at når dere ser disse meldingene, gjør faktisk vi jobben vår. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Synes hvertfall meldingene burde være minimalisert for oss andre en trådstarteren (eller den/de det gjelder) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Det er plagsomme meldinger for oss andre... Det kan nok stemme Gamle travere i forumet syns disse meldinger er noe herk, helt enig. Men, vi får så mange nye medlemmer og brukere pr. mnd. at merverdien av den informasjonen gjør forumet mer ryddig, over tid. Effekten av proaktivitet treffer der den skal, altså nytteverdien er større enn ulempene. Bare meg Endret 29. april 2009 av Jarmo Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Greit nok det Roberteh, men du dukker unna spam delen av disse.Det er plagsomme meldinger for oss andre... Men det er ikke moderatorenes feil, det er trådstarterene. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Det kan nok stemme Gamle travere i forumet syns disse meldinger er noe herk, helt enig. Neh. De er meg fullstendig likegyldig. Bryr meg fint lite om copy/paste-modereringen. Synes egentlig kanskje det er greit med de standardsvara. Da ser man med en gang at det er moderering og ikke annen type svar. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Enig med Lars og Lakus. Man ser fort om det er et mod-svar eller en faktisk post, så minimalt med bry. Dessuten tror jeg det kan ha en litt "preventiv effekt" ovenfor nye brukere. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Vel, dette blir litt mye syns jeg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1102167 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1104291&hl= Endret 3. mai 2009 av Jason Something Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Det er nok på den andre enden av skalaen ja. Men er jo veldig informativt for nye brukere. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Vel, dette blir litt mye syns jeg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1102167 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1104291&hl= Slike er forøvrig midlertidige. Mobilforumet har vært sterkt preget av dårlige emnetitler de siste par årene, og det har stadig blitt verre. I løpet av årets første 3 måneder forsøkte jeg å få bukt på det ved å stadig være innom og legge igjen påbud om endring av emnetitler uten at dette hjalp. 9 av 10 brukere ignorerte rett og slett påbudet og mange advarsler ble utdelt. Så da gjør jeg et forsøk med at emnetitler endres og en melding i tråden som ingen kan gå glipp av. Til nå ser det ut som det har hatt en positiv effekt. Antall dårlige titler har minket betydelig på mobilforumet, selv om det fortsatt er et godt stykke igjen før man er på samme nivå som resten av forumet. Så fort mobilforumet nærmer seg samme høyde som resten av forumet, eller det er gått et par måneder uten videre positiv effekt vil jeg slutte å bruke disse meldingene. Endret 10. mai 2009 av cyclo Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Ser ikke helt problemet med å legge sånne beskjeder i spoiler. En liten setning øverst og resten skjult. For slik det ser ut i de 2 linkene jeg oppga så er det bare irriterende å se på Lenke til kommentar
Right Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Ser ikke helt problemet med å legge sånne beskjeder i spoiler. En liten setning øverst og resten skjult. For slik det ser ut i de 2 linkene jeg oppga så er det bare irriterende å se på Det er vel poenget? At det skal synes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg