Gå til innhold

Microsoft har sperret min sønns Xbox 360 uten grunn(?)

cossiemk1

Anbefalte innlegg

Ble i dag obs på en liten ting i avtalen man godtar når man registrerer en live konto. Det står nemlig at MS kan avbryte tjenesten for deg når de vil på hvilket grunnlag de vil.

Dette vil da si at hvem som helst kan bli bannet fra live, uansett om konsollen er i urørt, orginal stand.

Jeg ble obs på dette i dag, etter at jeg fikk svar på hvorfor min sønns 360 er blitt bannet fra live. Det vil si, jeg får ikke noe svar på hvorfor konsollen er bannet, fordi de ikke vil si det for å unngå lureri av systemet, hva nå det skal bety

så da fikk dere ennå en grunn til å kjøpe ps3 ;)

Endret av datating
Emnetittel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dummeste trådtittel jeg har sett til dags dato da MS ikke banner noen uten en gyldig grunn for det.

Ting MS banner for kan være:

Modifiserte 360

Uskikka oppførsel på LIVE

Juksing i spill (achievements points)

osv

Men regner med att sønnen til trådstarter har vært en engel som selfølgelig ikke har gjort noe galt.

Lenke til kommentar

Sønnen min er 7år, og har ikke peiling på hvordan man jukser eller noe med achievements points. Dessuten så fikk han ikke spilt mere enn en dag, så ble han bannet.

Spilte GRID et par timer en kveld, og dagen etter, når vi skulle spille sammen på GRID, så kom beskjeden om at vi hadde "brutt retningslinjene til MS", helt uten grunn.

Jeg sier ikke at MS har gjort dette for å være fulle av faan, men at det tydligvis har skjedd en feil, men det vil ikke noen på support snakke om, og de vil ikke fortelle HVA vi har gjort galt.

Hvis jeg hadde solgt noe til en kunde, og hatt en kontrakt hvor det sto at jeg når som helst kunne hente varen tilbake, uten noen spes grunn, så hadde jeg helt sikkert fått store problemer med tanke på kjøpsloven, og det skal jeg nå sjekke opp med tanke på denne saken ;)

Lenke til kommentar

Dette er vanlig i alle mulige avtaler online.

F eks google, amazon og sikkert alle andre har en seskjon hvor det star at de ban banne/kutte tjenesten nar de vil pa et hvilket som helst grunnlag.

Men de gjor jo selvfolgelig ikke det om ikke du gjor noe galt.

Though jeg syntes du har en rett til a vite hva du gjorde galt.

Endret av coax
Lenke til kommentar

Siden han bare fikk spilt en dag, var konsollen ny?

Du har ikke fått en brukt en som ny da, hvor den brukte maskina er registrert hos MS for et eller annet ulovlig?

Har du full oversikt over hva sønnen din gjorde den ene dagen han fikk spilt, utrolig hva de på 7 år faktisk kan forstå og gjøre når man ikke ser dem.

Lenke til kommentar

En slik avtale har de aller fleste tilbydere av noe som er via nett. Facebook kan gjør hva de vil med all informasjon du legger ut om deg selv, inkludert bilder. Microsoft kan stenge accounten din. Sony kan det samme. Er ikke noe nytt på Internett dette, nei.

Lenke til kommentar
Siden han bare fikk spilt en dag, var konsollen ny?

Du har ikke fått en brukt en som ny da, hvor den brukte maskina er registrert hos MS for et eller annet ulovlig?

Har du full oversikt over hva sønnen din gjorde den ene dagen han fikk spilt, utrolig hva de på 7 år faktisk kan forstå og gjøre når man ikke ser dem.

Har full oversikt over hva han gjorde ja, og jeg kunne ikke se at han gjorde noe "ulovelig"... konsollen var ikke ny da det skjedde, han hadde hatt den et halvt år ca, men det var vi som kjøpte den ny i butikk, og dette var første gang vi koblet til live... Maskinen var forøvrig inne til rep hos MS ca 1mnd før dette skjedde, pga RRoD...

Jeg vet også godt at det er maskinen som blir bannet, og ikke live kontoen ;)

Lenke til kommentar

Første gang dere kobler til Live og dette skjer tyder jo på at noe har tidligere har skjedd fra den maskina. Sikker på at det er samme maskin dere fikk tilbake fra reperasjon som den dere sendte?

Jeg ville her kontrollert serial om mulig og ellers stått hardt på at du aldri har vært på Live før den ble bannet og at det er en gutt på 7, som har vært overvåket hele tiden og ikke kan ha brutt vilkårene. Om så skal du forlange å få vite akkurat hva de mener du har gjort galt.

Lenke til kommentar
Første gang dere kobler til Live og dette skjer tyder jo på at noe har tidligere har skjedd fra den maskina. Sikker på at det er samme maskin dere fikk tilbake fra reperasjon som den dere sendte?

Jeg ville her kontrollert serial om mulig og ellers stått hardt på at du aldri har vært på Live før den ble bannet og at det er en gutt på 7, som har vært overvåket hele tiden og ikke kan ha brutt vilkårene. Om så skal du forlange å få vite akkurat hva de mener du har gjort galt.

Det er det jeg også mener, men det gjør ikke MS...

Har sjekket serienummer, og det stemmer med den maskinen vi sendte inn.

Det står i service papirene at maskinen har fått NYTT hovedkort, og MS sier de ikke bruker gamle HK når de reparerer maskiner.

Lenke til kommentar

Det er et eller annet jeg ikke får til å stemme her. Har vanskelig for å tro at Microsoft skulle banne noen uten grunn, men har også vanskelig for å tro at sønnen til trådstarter kunne ha gjort noe ulovlig på konsollen.

Det er også en mulighet at trådstarter er et troll, men det tviler jeg egentlig på.

Puzzling :hmm:

Lenke til kommentar
Aye, MS er et firma som vil tjene penger. Å banne folk uten grunn / svak misstanke er ikke noe som blir gjort for å tjene penger..

Det jeg også tror, derfor mener jeg at de i dette tilfelle har gjort en feil, og bannet feil konsoll.... Men det ser de ikke ut til å bry seg om

Lenke til kommentar

Du kan ikke si at de svindler deg når de gjør deg oppmerksom på at det faktisk kan skje. Folk roper jo svindling så fort det er noe.

Kan godt se for meg en 7 åring som ikke veit bak fram på en bil og synes det er morsomt og kræsje i alle andre han møter. Mye mulig det har kommet en masse klager for alt jeg/du veit. Tviler sterkt på at MS gjør slikt uten grunn.

Endret av bas
Lenke til kommentar
Du kan ikke si at de svindler deg når de gjør deg oppmerksom på at det faktisk kan skje. Folk roper jo svindling så fort det er noe.

Kan godt se for meg en 7 åring som ikke veit bak fram på en bil og synes det er morsomt og kræsje i alle andre han møter. Mye mulig det har kommet en masse klager for alt jeg/du veit. Tviler sterkt på at MS gjør slikt uten grunn.

Legg merke til hva trådstarter sier.. Det er "Xboxen" som er bannet, ikke kontoen. Har litt problmer med å tro at MS ville ha bannet Xboxen din pga. Mangel på kjøreferdigheter i et spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...