Gå til innhold

Oppfølgere som er jevngode med og bedre enn originalene

AlanPartridge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- I den originale Pink Panther-serien likte jeg oppfølgerene jeg så bedre enn eneren

- Rambo er kanskje bedre enn First Blood

- Class of Nuke 'Em High 2 er bedre enn eneren

- Ghoulies 2 er bedre enn eneren

De jeg kommer på i farten...

Okay...

Jeg kan skjønne det med Pink Panther, hvis du så oppfølgerene først. Den første PP filmen er ikke så mye om Closeau og hans fantastiske aksent, som de andre etterhvert ble. Men uansett er den en knallgod film.

Rambo bedre enn First Blood...? Når jeg var yngre (altså rundt da Rambo/First Blood ptII kom ut), så hadde jeg samme mening. Men jeg vil påstå at First Blood er bedre enn Rambo rent filmmessig. Det kommer til syvende og sist an på smak og behag, men det er som sagt min mening.

Ingen diskusjon når det gjelder Class of Nuke 'Em High...

Men at Ghoulies 2 er bedre enn 1'ern??? 2 er i mine øyne en skikkelig ræva film, og selv om 1 ikke akkurat er i min Horror Movies Hall of Fame, så er den langt bedre! Eneste gode jeg kan si om 2, er at WASP er på soundtracket (Scream until you like it anyone?).

Spin-offene er mye bedre enn de første American Pie-filmene.

Ja... da så.... :blink:

Spin-off'ene til American Pie er i alle fall ett tragiske forsøk på og melke mest mulig ut av hele konseptet. Film 1 var (og er) en genistrek i nyere komedier, film 2 var ok, mens Wedding var en nedtur. Resten av "filmene" vil jeg ikke nedlate meg til å kommentere en gang....bortsett fra og si at drar American Pie navnet laaangt ned i søla.

Som en her nevnte, så vil jeg si at Lethal Weapon 2 er bedre enn 1.

Lenke til kommentar

Cannonball run 2! Tuller du eller? Her snakker vi makkverk av en oppfølger spør du meg (og jeg er veldig glad i eneren).

Er også veldig uenig i at Rambo er bedre enn First Blood. First Blood er klart bedre enn de andre (men jeg må si at Ramno var en liten positiv overraskelse for min del).

Mad Max 2 er et glimrende eksempel, den klart beste i serien!

Pink Panther og. De fleste (ordentlige) oppfølgerne er bedre enn den første. Jeg snakker da selvsagt om de Sellers var involvert i mens han levde. Inspector Closeau med Alan Arkin er dog ikke mye å skryte av.

Endret av AlanPartridge
Lenke til kommentar

Likte ikke Mors Elling. Den sørgelige stemningen i filmen husker jeg ikke fra boka.

Hvilke av Politiskolen-filmene er på høyde med eneren? Kan til nød gå med på at 2 og 3 ikke er langt unna, men ellers er det labre greier.

Ringenes Herre fungerer bra som trilogi synes jeg, og alle tre er mer eller midre jevngode.

Lenke til kommentar
Jeg kan skjønne det med Pink Panther, hvis du så oppfølgerene først. Den første PP filmen er ikke så mye om Closeau og hans fantastiske aksent, som de andre etterhvert ble. Men uansett er den en knallgod film.

Jeg så faktisk remaken først, og deretter så jeg eneren. Jeg syntes den var veldig kjedelig, og manglet mye humor. Oppfølgerne derimot var veldig morsomme.

Rambo bedre enn First Blood...? Når jeg var yngre (altså rundt da Rambo/First Blood ptII kom ut), så hadde jeg samme mening. Men jeg vil påstå at First Blood er bedre enn Rambo rent filmmessig. Det kommer til syvende og sist an på smak og behag, men det er som sagt min mening.

Jeg snakker ikke om First Blood 2, men Rambo.

Men at Ghoulies 2 er bedre enn 1'ern??? 2 er i mine øyne en skikkelig ræva film, og selv om 1 ikke akkurat er i min Horror Movies Hall of Fame, så er den langt bedre! Eneste gode jeg kan si om 2, er at WASP er på soundtracket (Scream until you like it anyone?).

Eneren var litt småkjedelig innimellom, og "trollmannfighten" på slutten var usannsynlig tam. Toeren var mye gøyere, og hadde noen herlig cheesy scener.

Lenke til kommentar
Snatch er hakket morsommere enn Lock Stock And Two Smoking Barrels, men begge filmene er allikevel utrolig gode!

Enig i at begge er knallfilmer, men spørsmålet er vel om Snatch er oppfølgern til Lock, Stock? Samme regissør, liknende miljø og noen av de samme skuspillerne er vel ikke nok mener jeg.

Når det er sagt skal det bli spennende å se om en eventuell oppfølger til Rocknrolla følger opp den gode originalen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...