Gå til innhold

Hvordan bli synlig på søkemotorer

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en hjemmeside med html, php og css. Har brukt meta tags for å knytte siden til søkeord.

Det er snakk om ei side som skal selge malerier, så det jeg vil oppnå er at maleriene som er på siden kommer opp ved søk på bilder og at siden kommer opp høyt ved søk på malerier.

Noen som har noen tips eller råd innen dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan starte her: http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

Så må du få andre siter til å linke til din. Verdien av din site er avhengig av hva andre siter mener om din site. Og hvis andre linker til deg så blir du viktig, og kommer høyere opp på søk.

Du kan også kjøpe Adwords hos google så når folk søker etter ting relatert til din bedrift så kommer du opp på høyre side.

Du kan lese litt her også: http://office.microsoft.com/en-us/officeli...spx?ofcresset=1

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Du kan starte her: http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

Så må du få andre siter til å linke til din. Verdien av din site er avhengig av hva andre siter mener om din site. Og hvis andre linker til deg så blir du viktig, og kommer høyere opp på søk.

Du kan også kjøpe Adwords hos google så når folk søker etter ting relatert til din bedrift så kommer du opp på høyre side.

AKIRA

Tusen takk! Ja, var innom Adwords, er bare litt usikker på hvor trygt det er å legge penger inn i slike ting. Forsto at det ikke var snakk om mye for hvert klikk.

Har du noen erfaring med Adwords? Noen andre som har det?

Lenke til kommentar
Beste er nok å kontakte Google Norge og be dem fortelle deg om Adwords. Google er jo en trygg bedrift, så ikke noe farlig å kjøpe tjenester fra dem.

http://www.gulesider.no/gs/categoryList.c?q=google

La til en link til i mitt første innlegg som du bør få med deg.

AKIRA

Du er en levende engel! Tusen takk for den siste linken der! Tror den kan hjelpe meg mye!

Skal sjekke ut Adwords også!

Lenke til kommentar

1: Registrer deg i alle gratis (norske) kataloger, som Kvasir, startsiden, osv. Om du velger å benytte deg av de betalte katalogoppføringer får bli opp til deg, personlig har jeg alltid takket nei når de ringer for å selge meg oppføringer. Det er et poeng på sikt å registrere seg kun i relevante kataloger og under relevante emner. Om du selger kunst, skal du sortere under kunst og ikke bil, båt, kunst, data og reise :) Får du andre til å linke til deg er dette og et pluss på sikt. Tilogmed det å ha nettadressen din i forumsignaturen din vil trekke til seg besøkende til siden din, men sjekk alltid om det aktuelle forumet tillater nettadresser i signaturen til sine brukere.

2: Finnn en artikkel om hvordan du skal skrive innholdet ditt på siden din for at søkemotorer skal indeksere den riktig. Tips: sunn fornuft. F.eks bruk overskrifter, innledning osv.

3: For noe så spesifikt som du planlegger er nok adwords ol markedsføring en bra vei å gå. Selv bruker jeg adwords nå, og det virker veldig greit for min del.

Det viktige her er å definere hvilken søkeord du vil annonsen din skal vise på. Noen ord er "dyrere" en andre, avhengig av hvor mange andre som ønsker samme ordet. Men dette leser du alt om på google sine egne sider.

I praksis setter du inn et beløp, f.eks 200,- og forteller adwords at du vil bruke 100,- i mnd. Så går resten av seg selv. Jo mer penger du bruker jo flere visninger vil du få, evt like mange visninger på "dyrere" søkeord. Når kontoen din er tom, dvs de 200,- er oppbrukt vil du få spm om du vil sette inn mer. Du kan også justere hvor mye du vil bruke pr mnd, så 200,- kan brukes på en mnd, eller fordeles over flere.

Å sette inn penger til et selskap som google er uproblematisk, og like sikkert som om du skal betale strømregningen i nettbanken din. Send de en epost/tlf og be om en trial periode :) Jeg fikk en test periode (300,-) i posten som gjorde at jeg kunne teste tjenesten uten å bruke noe. Og ja, jeg fortsattte utover testperioden min :)

Google har noe som heter "Verktøy for nettredaktører" som du absolutt bør registrere deg i. Her finner du mye informasjon om hva du skal gjøre for at hvertfall google skal indeksere siden din best/rett. Og det samme gjelder stort sett for andre søkemotorer og.

Et annet tips er å bruke statistikk modulen til google (Analytics) / eller andre tilbydere. Da kan du monitorere hva som skjer når brukerene kommer til siden din. Har du laget en bra landingsside? Finner brukerene frem osv. Men dette er litt offtopic i forhold til spm ditt, og kommer gjerne litt senere i løpet. Analytics er gratis i bruk tror jeg. Hvertfall for små sider. Og det er veldig kjekt å se hvor besøkende til siden kommer fra, for da kan du sette inn mer ressurser der du ser det fungerer og heller kutte ut det som ikke fungerer.

Så. Lykke til, og fyr løst dersom noe er uklart :)

Ps! min første post på dette forumet.

edit: ikke dytt metatagene dine full av keywords (keywordspam). Bruk kun relevant informasjon i metatagene. Dette kan du og lese om på google "Verktøy for nettredaktører".

-K-

Endret av kbotnen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...