Gå til innhold

Erfaring med billig tredemølle?

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Det er ikke alltid jeg orker å jogge i skogen eller asfalt, så jeg har bestemt meg for å kjøpe en billig tredemølle!

Jeg er 15 år, så jeg har ikke muligheten til å gå på treningssenter enda, så derfor vil jeg helst ha en passende tredemølle for familiebruk som koster rundt 3000,-kr

Jeg så litt på denne, og lurte på om dere har litt erfaring rundt denne nettbutikken og selve tredemøllen.

http://www.aktivshop.no/epages/Aktiv_Friti...ViewAction=View

Håper på svar snarest mulig!

Takker allerede ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En generell regel jeg har når det gjelder avanserte utstyr, så er det når man får utstyret blir man så opphengt i detaljene og i å utnytte det man har kjøpt at man glemmer treningen.

hva med å bare glemme hele tredemølla og heller investere i et medlemskap i et gym, da får du alt det gode i tillegg til tredemøller, sykler, ellipsemaskiner, romaskiner etc. dessuten så kan slike billige tredemøller fort bli et mareritt for knær, og bråket den produserer vil sikkert naboen skyte deg etter 2 måneder.

(bare en tanke :dribble: )

Lenke til kommentar
dessuten så kan slike billige tredemøller fort bli et mareritt for knær, og bråket den produserer vil sikkert naboen skyte deg etter 2 måneder.

Enig. Mye bedre å løpe ute enn på en tredemølle (spessielt en billig og bråkete).

Det kan virke litt behaglig å ta en 30 mins økt på tredemøllen, uten å dra seg ut i kulden, men etter en liten stund skal jeg si du føler det motsatte. Iallefall min erfaring :)

Lenke til kommentar

Skjønner, men jeg er jo 15 år, så jeg har enda ikke muligheten til å melde meg på treningssenter, siden aldersgrensen der er 16. Og ja, jeg pleier alltid å jogge ute men av og til vil jeg heller jogge på en tredemølle, og det skal bli brukt av hele familien, og de orker ikke å jogge ute.

Så erfaring?

Lenke til kommentar

Ja, har erfaring. Tredemølle til 4.500, riktignok til halv pris... Tredemølle er ok, dersom du skal varme opp til styrkeøvelser, som joggeløype fungerer tredemølla dårlig. Det er rett og slett utrolig kjedelig, uansett om du ser på tv eller ikke, du er jo på samme stedet hele tiden.

Mølla i seg selv er ok, har selv brukt den et par ganger til "joggeturer", men det jeg synes er irriterende er at det er vanskelig å vite hvilken hastighet du bør bruke. Det blir enten for tungt eller for lett. I tillegg er ikke max. hastigheten til en tredemølle til den prisen noe å skryte av. Ligger rundt 15 km/h.

Og nå som det begynner å bli sommer, forstår jeg ikke helt hvorfor du vil ha tredemølle i det hele tatt. Det er jo nå det er morsomst å løpe ute. Hadde forstått deg bedre om det var før høst/vintersesongen, da været er kaldt og vått. Synes heller du skal komme deg ut å løpe. For du aner ikke hvor lei du blir av å jogge på en tredemølle i mer enn 5-10 minutt.

Lenke til kommentar

Husker ikke hva den het eller hvor den ble kjøpt.

Men jeg kjenner noen som har en 3d mølle.

Der kan man velge imellom mange hakk for å få den enkelt tilpasset.

Tror den går opp til 25 (?)

Den kostet cirka 3k.

Kan også justeres på bakke.

Altså man kan stille den skrå slik at man jogger i oppoverbakke.

Var mange oppoverbakke "nivåer"

Husker ikke hvor man kan kjøpe den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...