gunnarginabratt Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Bor langt fra plasser med dansekurs. Og kjenner ingen som kan lære meg...dvs. tør ikke spørre noen... Er blitt 40 (mann) og tør ikke delta på julebord o.l. Leter som en gal på nettet etter noe info om danseteori o.l. (vet det må praktiseres, men det må da finnes noe teori?)! Det dreier seg selvsagt om å danse med en kvinne. Og jeg har prøvd det... Men, det stopper opp. Kommer i utakt. Svinger liksom ikke. Selv kjenner jeg takten og rytmen, men vet ikke hvor mange trinn det er til høyre og til venstre. Hva med hastighet og tyngdeoverføring? Puh! Har hørt at det bare er å følge musikken. Har prøv med en-to til hver side, vuggende side til side. Men det blir stillestående og stakkato... NÅr det spilles opp på vanlige dansekvelder, vet jeg ikke hva dansen egentlig heter...men, jeg ser at det ikke alltid er swing... Det er lett å telle til rytmen i musikken (1-2 eller 1-2-3-4 osv). Har hørt om noe som heter foxtrott og jive og slowfox...og slow - quick - quick - slow... Er det noen som har et sikkert tips for hvordan danse med en kvinne man ikke kjenner så godt til "vanlig" danselåt? F.eks. svensktopp eller en el. annen norsk/engelsk dansbar poplåt? Utrolig takknemlig for svar! Lenke til kommentar
No14 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Hei på deg! Når det gjelder dansing på feks. julebord tror jeg ikke det er vanlig å danse eller hvertfall å måtte kunne spesielle danser. Det viktigste er å følge musikken som du selv skriver. Mitt råd er å ikke tenke så mye på trinn hit og dit, tenk minst mulig, ikke vær redd for å drite deg ut eller gjøre feil! Det er ikke noe som heter å danse feil så lenge det ikke er dansekonkurranse. Du skriver at du kjenner rytmen, det er bra! Senk skuldrene og ha troa på at du er flink. Tror ikke damene tenker så mye på om du tar de riktige trinnene bare de har det gøy. Hvis du ikke klarer å holde rytmen få med deg damen på urytmen din så dere ikke drar i hver retning. Ikke vær redd for å ta styringa! Jeg er ingen ekspert på dansing, men danser likevel mye når jeg har mulighet til det på byen eller andre festligheter. Og jeg har ikke noe talent eller har spesielt god rytmesans, men det er gøy lell. Lenke til kommentar
gunnarginabratt Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Tror ikke damene tenker så mye på om du tar de riktige trinnene bare de har det gøy. Hvis du ikke klarer å holde rytmen få med deg damen på urytmen din så dere ikke drar i hver retning. Men, det nå da være noen stalltips om å telle rett, da? Starte på riktig fot? Lenke til kommentar
No14 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hva er riktig eller feil fot? Den du starter med er altid riktig så lenge du får med deg partneren på det. Styr hun dit du vil. Lenke til kommentar
gunnarginabratt Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Hvis du skulle danset til Kent, "Ingenting", hva ville du foreslått? Det er jo mulig å telle 1-2 eller 1-2-3-4 e.l....og med trykk på 2-ern. Og det er muli gå tenke "slow" og "quick" i en eller annen fasong....bare på rett fot, da! Kent hører du her: Lenke til kommentar
No14 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Syng heller sangen inni deg, synes jeg funker bedre enn telling. Endret 22. april 2009 av No14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå