Hansforum Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Hei. I vår bedrift trenger vi mange nye kameraer vi har følgende kriterier: - må tåle litt røff behandling, - kanskje også fuktighet og søl - bildestabilisator. - temperaturer ned i -20 grader - fordel å kunne brukes med hansker. - bør ikke være altfor stort, bør kunne gå ned i en lomme. Det er mange som har meninger på dette området. Olympus Mju, eller hva det heter vet jeg er vannbestandig, men så vidt jeg har hørt så har det ganske dårlig bildekvalitet. Panasonic sin Lumix? serie er vel ganske bra, men det har vel hverken støt eller fuktighets beskyttelse. Canon powershot har vi flere kamera fra før, disse kan alle bruke, og tåler "litt" juling, men er vel ikke så god som panasonic på zoom og bildekvalitet. Takk for alle konstruktive svar. Jeg er på jobb, og har særdeles dårlig internett hastighet, så vennligst ikke referer til noen krevende sider. Endret 18. april 2009 av Hansforum Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Kombinasjonen "lommevennlig" og "betjenes med hansker" er nok ikke gjennomførbar. Jeg ville sett på Pentax Optio W60 (https://prisguiden.no/product.php?product_id=96253), som er vanntett og har tålelig bra bildekvalitet. Det har ingen spesiell støtsikring, men tåler nok mer enn mange andre fordi optikken ikke stikker ut av kameraet... Test på Akam: http://www.akam.no/artikler/pentax_optio_w60/67186 Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Å kunne brukes med hansker og tåle vann, er en "bonus", og ikke et bør krav, det er nok flere av kravene som kan vikes på, men et kamera som oppfyller flest mulig, og er en god arbeidshest er det vi ser etter. Vi kan akseptere å måtte kjøpe nye kameraer ca annen hvert år. Endret 18. april 2009 av Hansforum Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg tror nok at Pentaxen vil være tilfredsstillende til formålet i hvert fall. Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Er det så dårlig bildekvalitet på olympus mju 8000 tough da? Ville sett litt på den, den er ikke bare vannbstandig, men vanntett ned til 10 meter. Den skal tåle fall fra 1,5 m. Det kan brukes med hansker, vet ikke helt hvor godt den funksjonen virker, men den er hvertfall der. OSV, den tilfredsstiller hvertfall alle kravene dine. Les mer her: http://www.akam.no/artikler/kameraskred_fr...offingene/66949 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Husk at dagens forbrukertester ofte kan gi inntrykk av at et produkt er skikkelig dårlig, mens det egentlig bare er snakk om at det finnes noen som er litt bedre. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Det Pentax kameraet hadde interessante verdier, men jeg tror ikke at det er kameraet vi ser etter. Jeg tror heller vi må prioritere kamera som har bildestabilisator og som jevnt over tar gode bilder under alle forhold, og ofte gjerne under dårlige lysforhold. Jeg likte at Pentaxen var god på vann og kulde. Det var veldig dumt at det ikke hadde noe å beskytte linsen når det ikke var i bruk, da vi gjerne vil oppbevare det på litt ukurante steder. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Hvordan er Pentax kameraet sammenlignet med Olympus Mju Tough 8000 kameraet? Vi har veldig lyst på Panasonic Lumix DMC-TZ7EP-K også på grunn av den gode optiske zoomen og HD video muligheten, men da må vi gi slipp på vann og støt egenskapene. Vet heller ikke hvor gode de er når det er lav temperatur og lite lys, men den har bildestabilisator. Det ser veldig bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå