Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Network Controller i device manager

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått problemer med nettverks-pc.

I device manager har det kommet et gult spørsmålstegn ved network controller og under der igjen et gult spørsmålstegn ved other devices.

Den er koblet til nett vi router og de andre pc'ene får ikke kontakt med den og internett går tregt. Prøver å reparere/friske opp tilkoblingen via denne funksjonen i windows men får beskjed om at dette ikke går pga (jeg gjengir):

"Failed in purging and reloading the remote cache name table of NetBT. Sending name reload to Wins and starting refreshing failed".

Noen som vet hva som har skjedd her? Er et Elitegroup hk med integrert nettverkstilkobling. Har prøvd å oppdatere drivere uten hell.

Er det Windows XP, bios eller noe annet som lager problemet?

Hjelp, her er jeg helt blank..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har krølla med noe i Windows. Enten du har restarta pc'en mens noe ble skrevet i den sektoren der hvor drivere ligger eller så har du fått noe rart som virus or w/e.

Du kan jo prøve å finne ut Device ID til netverkskortet og den andre other devices greia. Det ligger på taben Details - Hardware ID's. Feks min er PCI\VEN_10B9&DEV_5263&SUBSYS_72701462&REV_60

Endret av SL4iNTR4X
Lenke til kommentar

Kjørte winsoxfix.exe etter å ha lest litt på nett. Nå får jeg koblet meg til via eksternt skrivebord fra de andre pc'ene, men å gå inn på den via workgroup på nettverket går ikke.

Spørsmålstegnet er der ennå. Skjønner ikke helt hvor jeg skal finne Device id? Er det i device manager?

Jeg mistenker trojan e.l. jeg ser i loggen at noen har vært på xxx-side..

Så nå fungerer det delvis, men jeg vet jo ikke en døyt om årsaken - så den er vel der fortsatt. Får helle rikke kjørt ipconfig fra kjør-menyen, dos-bildet bare lukker seg rakst.

Hva er evt alternativet, å installere windows xp på nytt?

Endret av QHamp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...