Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

No bootable device -- insert boot disk and press any key

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke kobla til en (funksjonell) enhet som kan leses (bootes). Altså så har du ikke hverken harddisk, CD/DVD-rom eller Floppy Disk kobla til. Hvis de er kobla til, så er de enten ødelagte eller kobla til feil.

Når slutta PC-en å virke? Du må kontrollere/få noen til å kontrollere at det er kobla sammen riktig inne i PC-en. Kan være lurt å gå i BIOS også, eller få en annen til å gjøre det.

EDIT: Denne kan være til hjelp: http://www.hardware.no/artikler/bios-guide_/15336

Endret av Crash
Lenke til kommentar
Det er ikke kobla til en (funksjonell) enhet som kan leses (bootes). Altså så har du ikke hverken harddisk, CD/DVD-rom eller Floppy Disk kobla til. Hvis de er kobla til, så er de enten ødelagte eller kobla til feil.

Når slutta PC-en å virke? Du må kontrollere/få noen til å kontrollere at det er kobla sammen riktig inne i PC-en. Kan være lurt å gå i BIOS også, eller få en annen til å gjøre det.

EDIT: Denne kan være til hjelp: http://www.hardware.no/artikler/bios-guide_/15336

Først av alt: tusen takk for svar :D

Håper ikke harddisken er ødelagt, da sliter jeg litt for å si det sånn, hehe..

Den slutta å virke på morran i dag, har hatt den på i hele natt og når jeg skulle til å bruke den så var den sorte skjermen fremme :(

Så jeg burde sende den til reperasjon? Har litt skrekk for det skjønner du. Sist gang jeg sendet inn en pc til reperasjon så fikk jeg den aldri igjen :O (fikk en ny, den jeg som nå har kræsja).

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har noen nærme som kan hjelpe deg, eller at du føler at du klarer å ordne det selv, er det nok greit å sende den inn til reperasjon.

Pappa kan kanskje klare å ordne det men han kommer ikke hjem før på Mandag..er så kjedelig å gå hele helga uten sin egen pc :p men får vell bare smøre meg med tålmodighet.

Sitter det en diskett i maskinen ?

Hvis ja, ta den ut og restart maskinen.

Nei det er ikke noen diskett/cd i maskinen.

Lenke til kommentar

Denne feilmeldinga kan også komme av at boot.ini fila i windows er øydelagt. Dette gjer slik at PCen ikkje klarar boote frå Windows-installasjonen.

Trass kvar avansert dette høyras ut å fikse, så er det ei ganske enkel løysning. Dersom du har Windows-CDen, er det berre å sette den i DVD-driven, og boote frå den. Etterkvart som den startar opp, kan du velje reparer installasjon, deretter "Oppstart".

PCen vil no restarte, og alt burde vere fint - om dette er problemet.

Håpar det var til hjelp! :)

Lenke til kommentar
Denne feilmeldinga kan også komme av at boot.ini fila i windows er øydelagt. Dette gjer slik at PCen ikkje klarar boote frå Windows-installasjonen.

Trass kvar avansert dette høyras ut å fikse, så er det ei ganske enkel løysning. Dersom du har Windows-CDen, er det berre å sette den i DVD-driven, og boote frå den. Etterkvart som den startar opp, kan du velje reparer installasjon, deretter "Oppstart".

PCen vil no restarte, og alt burde vere fint - om dette er problemet.

Håpar det var til hjelp! :)

Jeg har desverre ikke windows-CDen, skulle gjerne hatt den. Men tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...