karamasov Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Hei. Jeg har Windows Vista Buisness i et dual boot-system med Linux Ubuntu 8.04. Nå skal jeg gi datamaskinen bort, og jeg trenger derfor å fjerne Ubuntu-partisjonen fullstendig, samt selve Ubuntu-systemet. Problemet mitt, er at om jeg bare avinstallerer Ubuntu, og fjerner partisjonen, vil jeg få en GRUB-feil, siden Ubuntu står som mitt primære operativsystem, og ikke Windows Vista. Altså: Når jeg starter datamaskinen, vil Ubutnu åpnes om jeg ikke velger annet. Jeg trenger dermed å sette Vista som primærsystem først. Kan noen hjelpe meg med disse to tingene? Dette er min datamaskin: Hewlett-Packard Compaq 6715b AMD Turion 64 X2 2.00 GHz 2.00 GB RAM, 120 GB. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det er ingen ting i Linux som kan ordne dette, så du er egentlig i feil forum. Kjør en fixmbr når du starter med Windows-CD og slett deretter Ubuntu-partisjonen. Det er garantert mange poster om det i Windows-delen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå