fredonor Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Driver og mekker litt på en gammel HP (Pavilion 764.no) som vil fungere fint som barnemaskin. Vifta som skal være festet til kjøleribba er forsvunnet, så jeg trenger en ny, men når jeg måler denne viser tommestokken 65mm. Kjøleribba har en "grepkant" på 2 av sidene, så vifta skal skyves inn der. Er det en 70mm vifte jeg trenger, eller har HP lekt seg med helt egne standarder igjen? Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det er vel kanskje en mulighet for at HP har lekt med egne standarder, men noen vifter av denne sorten finnes. Den jeg fant satt dessverre fast til en kjøleribbe. Her. Ellers finnes det masse 70MM vifter der ute, spesiellt på eBay.com. Der finner du også en masse kjøleribber med vifte, kanskje er det like så greit å kjøpe hele greia ny. Hvilken sokkel er CPU'en? Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Det er en 478-sokkel, så det er ikke noe problem å finne en kjøler til den. Jeg fant en 70mm vifte jeg hadde liggende her som var for stor, så det er nok 65mm. Har sendt mail til HP spare parts, men om noen vet hvor jeg kan få tak i en, setter jeg pris på det. Alle penger og ekstra jobbing som jeg sparer er en bra ting :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå