dico Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg prøver å generere et PDF dokument med innhold fra MySQL. Men den skriver bare ut en linje på pdf dokumentet. Kan noen forklare meg hvorfor? Koden jeg bruker: http://www.fpdf.org/en/tutorial/tuto2.htm Her er min nederste del: $sql = "SELECT * FROM ".$db_prefix."".$database."";$resultat = mysql_query($sql, $connection); $antall = mysql_num_rows($resultat); //Instanciation of inherited class $pdf=new PDF(); $pdf->AliasNbPages(); $pdf->AddPage(); $pdf->SetFont('Times','',12); for ($i = 0; $i<$antall; $i++) $rad = mysql_fetch_array($resultat); $pdf->Cell(0,10,''.$rad['forfatter'].' '.$rad['tittel'].' '.$rad['aarstall'].' '.$antall.' '.$i,0,1); $pdf->Output(); Jeg har nå fire oppføringer i databasen, og pdf-dokumentet skriver bare ut den siste oppføringen med koden der. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det er jo ikke så rart. For-loopen din strekker seg ikke lengre enn til linja etter, altså $rad = mysql_fetch_array($resultat); Du må med andre ord legge inn noen krøllparenteser. Lenke til kommentar
dico Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Slike krøllparanteser? $pdf->Cell(0,10,' '.{$rad['forfatter']}.' '.$i,0,1); Da får jeg bare: Parse error: parse error in createPDF.php on line 68 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Nei, tenker på selve for-loopen. Jeg antar den skal se slik ut: for ($i = 0; $i<$antall; $i++) { $rad = mysql_fetch_array($resultat); $pdf->Cell(0,10,''.$rad['forfatter'].' '.$rad['tittel'].' '.$rad['aarstall'].' '.$antall.' '.$i,0,1); } Lenke til kommentar
dico Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Ahh.. der funket det ja:) Tenkte kanskje ikke at det var nødvendig da det ikke var på eksemplet, men skjønte hva du mente nå. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå