Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

lage uteplass av betong og lekastein

Anbefalte innlegg

Hey

skal begynne på et prosjekt, der jeg skal grave meg litt ned for å så lage en plate av betong, så skal jeg ha en lav mur rundt med lekastein, der 1 vegg er ca 1.80høy, dem andre 3 veggene er ca 50cm høy.

spørsmålet er hvordan går jeg fram, da mener jeg helt fra grunnen....

etter plassen er utgravd, så må jeg vel ha noe pukk for å ungå at det skal sige? platen blir støypt ca 6x6meter. så er kanskje ikke vitsi å ha så mye pukk under, den vil vel ligge å (flyte) oppå¨. vis jeg armerer den godt?

så til leka stein det har jeg rett å slett ikke peiling på, aldri brukt eller jobbet med lekastein før, så gjerne kom med tips der :)

platen som skal støypes blir mot betong vegg på huset mitt, må jeg ha noe imellom betongplaten og betongveggen? isopor eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ah selve fremgangs måten er jo ikke hard da. Du bare setter de oppå hverandre med sement blanding på toppen av hver og så måler du og passer på at alt er rett og fint så når du er ferdig så kan du jo mure rundt alle flatene sånn at det blir flatt og fint.

E: Det finnes jo mange forskjellige typer av lecamurblokker. Men hvertfall så må du vell uansett ha armerings jern inne mellom hvert ledd. Altså først så setter du blokken der den skal være bortover langs hele lengden så når alt er rett osv så legger du Et armeringsjern på hver side av blokken sånn at kanskje 2 jern holder bortover hele lengden. Så murer du på blandinga oppe jerna og setter oppå en ny blokk høyde og gjør det samme.

Endret av zibiri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...