Jumpern Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har en gammel Fujitsu-Siemens maskin med et merkelig problem......Maskinen har et MSI type MS-6178 hovedkort. Saken er den at jeg har kjøpt 128 mb sdram (pc133) til den (tenkte jeg skulle slå på stortromma 8) ). Men når jeg starter maskinen, har den på en eller annen merkelig måte halvert rammen slik at det bare er 64 mb !!!! Er det noen som kjenner til dette problemet, og kan si meg hvordan jeg kan løse dette? Her er specs til kortet : http://www.msi.com.tw/program/products/mai...6&MODEL=MS-6178 Lenke til kommentar
maximus Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Har vært borti det problemet ja. Jeg prøvde brikken i en annen maskin og da fungerte det utmerket. Rambrikken er inkompatibel med hovedkortet. Du kan jo prøve å oppdatere biosen. Hvis det ikke går er det bare å bytte. Lenke til kommentar
tokr Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 videre er det sikkert veldig få som gidder og lese spørsmålet ditt når du ikke forklarer i headingen hva du lurer på... selv leste jeg den bare for og kunne skrive denne bitchemeldingen Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Hovedkortet leser/bruker kun rammen på den ene siden av brikken din tror jeg. Mange gamle hk som er slik mot dagens nye brikker.... Hadde selv det problemet på en gammel maskin med ny ram, men lenge siden nå... Står sikkert noe om det i manualen/MSI sine sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå