TMB Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Hei. Hvordan har det seg at TV'en min, en billig 720p TV, klarer å oppskalere DVD'er bedre enn min PC? Om jeg resizer DVD vinduet i f.eks. VLC til 1280x720, så blir det kornete og stygt. På tv'en derimot..ser perfekt ut. DVD spilleren er koblet til med scart.. Skjønner ikke helt hvorfor dette skjer, pc'en min burde vel klare dette mye bedre o_O Q6600 2.9GHz 9600GT 4GB Ram Win 7 Endret 18. april 2009 av timb Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Kan det skyldes at når du ser DVD på TV sitter du kanskje to meter unna, og da ser du ikke kornene, mens når du ser den på PC har du PC-skjermen 40 cm fra nesa og ser alle korn og artifakter? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Ikke tilfelle her Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Vil anta det skyldes vlc. VLC er ikke akkurat ensbetydende med avspinningskvalitet, det er mer kvantitet når det gjelder formater. Hør gjerne med HTPC gutta her på forumet hva de bruker Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Noe som også forundrer meg er at jeg får 5.1 gjennom scart kabel. (Lyd fra XBOX -> HDMI -> TV-> Scart -> Reciever). Visste ikke at det gikk an Og ja, det er ekte 5.1, ikke kloning av lyden i alle kanelene.. Endret 19. april 2009 av timb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå