Gå til innhold

Dimmet og hva nå?

mbo

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er nett blitt dimmet fra militære pga en kneskade som gjør at jeg ikke kan marsjere lange strekninger.

Og jeg har ingen utdanning pga dumme valg på skolen... så nå sitter jeg her vet ikke hva jeg ska gjør videre i livet og håpte på noen tips fra dere om hva jeg skal gjør.

Jeg er helst intresert i en jobb der jeg kan ta et kurs og så begynne å jobbe. For det å gå på skole når en er 20 år er ikke så veldig kjekt når man har en leilighet og en bil å betale på.

Har tenkt på kranfører men det er ganske dyrt så jeg føler jeg må skaffe meg enn plass å jobbe før jeg satser på det.

Så... er det noen som kan hjelpe meg ut fra denne kjipe situasjonen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobba litt som vekter før jeg for inn i militære faktisk. skulle gjerne hatt litt bedre lønn enn det.

Mine interesser hmm... mennesker kanskje.

Kanskje det å flytte vekk hadde vert lurt, men er litt glad for at jeg er hjemme igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Jeg jobba litt som vekter før jeg for inn i militære faktisk. skulle gjerne hatt litt bedre lønn enn det.

Kan ikke se så mange andre alternativer enn en utdanning, da. Du er jo ikke mer enn 20 år, og det er vel ikke så mange som er 20 år og ferdig utdannet, kan jeg tenke meg. Du har god tid :) Lykke til i hvert fall!

Lenke til kommentar

De fleste guttene som starter på universitetet eller annen utanning etter vgs er i 20 årene. Så skjønner ikke helt greia med at du skal være fpr gammel. Vil du tjene bra må du nok ha en form for utanning. Selv om diverse jobber på feks oljeplatformer kan gi en fin inntekt. Du må jo da bli værende på havet i lange perioder.

Lenke til kommentar

Hei og gratulerer med dim. Vil anbefale å få generell studiekompetanse, og studere. Det skal jeg forhåpentligvis snart, får se=)

Utdanning er best i lengden uansett hva spør du meg. Folk i 40åra som ikke har noen utdanning har ofte liten sjanse på god jobb.

Lenke til kommentar

Eg vil også anbefale og ta ei utdanning, om ikkje anna på deltid ved sida av anna jobb. Om du ikkje har fullført vgs så er kanskje eit fagbrev noke å prøve på?

Om du f.eks studerar 50% og jobbar fullt så brukar du berre dobbelt så lang tid som normalløpet til studiet utan og tape inntekter. Den nøyaktige prosent andelen av jobb og studier må du nesten vurdere sjølv, kanskje du ikkje treng å jobbe meir en 50% som student?

Størrste problemet med jobbar der du berre treng å ta eit kurs er at det er lett å bli utkonkurrert på kompetanse om ein med utdanning tar samme kurset.

Når det gjeld å jobbe som kranførar så kan det kanskje være ein ide å ta opp eit lån til å ta denne utdanninga. Er sjølvsagt betre om du får deg ein jobb der du får betalt kurset, men om du har tatt det er sannsynligheita for å faktisk få ein jobb mykje større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...