Tallyho Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg vurderer å kjøpe denne mopeden fra Finn.no. Hva betyr det rent praktisk for meg om jeg velger 2takts motor eller 4? Er det et bra kjøp? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Aldri hørt om den, men funker sikkert helt OK. For all del, kjøp 2 takter, 4 takter høres ut som en båt. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Skal du kjøpe firtakt, så BØR du holde deg til kjente merker som vespa feks. Ikke de dårlige firtakterene som baotian, tms, qinqi osv. Men 2 takter synes jeg er bedre, når det gjelder 50ccm iallfall. I tillegg er de lettere å skru på, siden de ikke har ventiler og diverse andre ting som en 4takter har. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 jeg hadde valgt 2-takteren vis jeg skulle hatt den scooteren. men ville ikke hatt den scooteren i det heletatt egentli. hadde heller kjøpt en brukt av en kjent merke. 2-takter motoren er en suzuki kopi tror jeg. Lenke til kommentar
Floyd88 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 2-takt, fylle olje i bensinen, hvis det ikke er separat oljetank. Mindre miljøvenlig en 4-takt, antagligvis litt mer futt i motoren, 4-takt, trenger ikke olje i bensinen, mer miljøvenlig en 2-takt, ikke så "skjærende" lyd. Om det er et bra kjøp? tja, personelig ville jeg lagt noen lapper til i det og kjøpt en scooter fra en fabrikant jeg faktiskt har hørt om. Heller en brukt suzuki eller noe, enn noe nytt billiggreier, du får hva du betaler får.. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 når var det du prøvde en totakter moped sist? alle blander av seg selv og har separat oljetank nå. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Du må uansett fylle på oljetanken ca hver 7. bensinfylling på nyere 2-taktere. Det trenger du ikke med 4-taktere. Endret 19. april 2009 av W202 Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 vis det er får mye jobb for deg trenger du hjelp Lenke til kommentar
CFM Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 For mye jobb nei. Hadde selv 2-takter. Hadde aldri kjøpt en 4-takters moped, de er mye daffere enn 2-takterne pluss at det nesten ikke finnes trim til dem.. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 riktig. btw snakk litt rolig om trim her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1099183 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Det er ikke lov å diskutere trim her nei. Men om jeg sier at jeg hadde trim hjelper uansett ingen. Endret 19. april 2009 av W202 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hadde jeg skulle kjøpt den scootern, hadde jeg kjøpt med 2T motor. Grunnen? 4T er mye latere, men varer mye lengre enn 2T, men skulle man hatt det på en slik scooter hadde jo motoren vart mye lengre enn resten på scooteren.. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvorfor varer den mye lenger enn en 2-takter? En 4-takter har jo mange flere beveglige deler.. Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 takk for svar folkens. Jeg vil ikke ha en daff moped. Vil ha en med litt KRAFT Jeg ser at på finn er det mange Peugeot Speefight 2 til salgs under 10 000 kr. Har en kompis som har kjørt en slik feilfritt i mange år. Er den å anbefale? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Speedfight er å anbefale ja. Har selv en kompis med en slik sykkel, han har kjørt i over 1 år uten å gjort noe som helst med den. Da mener jeg absolutt ingenting utenom fylle bensin og olje. Har kjørt den litt også, veldig behagelig å sitte på. Rister heller ikke noe særlig når du kommer opp i fart, som kan skje med noen. Endret 20. april 2009 av .Butthead. Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Jepp. Den holder seg bra opp i fart. Særlig hvis motoren yter fabrikkeffekten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå