Gå til innhold

Core i7 hovedkort

Ylte

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har litt problemer med å velge hovedkort, så jeg hadde satt pris på litt hjelp. Kortene det står mellom er: Asus P6T, Asus Rampage II Gene og Gigabyte GA-EX58-UD5.

Gigabyte kortet er litt outsider, fordi det vil medføre at jeg må velge en mindre skjerm (21,5" vs 24").

Jeg kommer til å overklokke noe, dvs skvise ut et sted mellom 3,6ghz og 3,8ghz på en i7 920.

Spørsmålene blir: Hva taper, eller vinner jeg på å velge mATX II gene kortet, i forhold til P6T, hvis vi ser bort fra pci plasser?

Og: Er det verdt å gå ned i skjermstørrelse, for å kunne ha råd til Gigabyte kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes hundrevis av poster som omhandler X-58 hovedkort.

3.8 burde de alle klare, har du ikke andre krav så ser jeg ingen grunn til å ikke velge det billigste.

Evt lese testene av kortene og vurdere ut i fra det.

Hvilket skjermkort skal du bruke? På evt 24"

Her er en post jeg hadde i mine innlegg.

Endret av War
Lenke til kommentar
Det finnes hundrevis av poster som omhandler X-58 hovedkort.

3.8 burde de alle klare, har du ikke andre krav så ser jeg ingen grunn til å ikke velge det billigste.

Evt lese testene av kortene og vurdere ut i fra det.

Hvilket skjermkort skal du bruke? På evt 24"

Her er en post jeg hadde i mine innlegg.

Takk for svar!

Har tenkt å gå for et Gigabyte GeForce GTX 295. Lå lenge ann til å bli et 4870 X2, men så... ja, man er jo i bunn og grunn ganske barnslig. Når det gjelder valget av hovedkort, så ønsker jeg å bygge et system som vil henge med noen år, ved hjelp av oc etter behov. Derfor kommer jeg også til å kjøpe en Noctua NH-U12P SE1366. Jeg har lest nesten alt av tester av omtrent samtlige X58 kort, slik at jeg har havnet i en slags information overload, derav problemene med å bestemme seg.

P6T, dekker alle mine behov nå, men er kanskje ikke så bra på lang sikt?

Gene II, er jo utrolig fristene med alle sine oc muligheter og annet godis, men kan virkelig et MATX være så bra, at det kan hevde seg med et ATX? Testene sier jo at dette er et veldig bra kort, men er det bra i forhold til hva man kan forvente seg av et MATX, eller er det virkelig et godt alternativ til ATX kortene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...