Gå til innhold

[Løst]Åpne NAT til open?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøver og åpne de NAT greiene til open for å spille bedre på Xbox live men jeg kommer meg ikke inn på routeren... fulgte noen guider på nettet som sa du skulle skrive inn ip adressa i adresselinja på webbrowseren.. men i Opera kommer det bare Feil, og i IE kommer jeg bare til AIM search.. hva har jeg ikke fått med meg?!

og kanskje noen kunne forklart litt bedre en de gjør på de engelske forumene, hvordan man setter NAT fra strickt til Open..? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du bruker windows:

Startmenyen > Kjør > Skriv inn 'cmd' (uten ' selvsagt) > skriv inn 'ipconfig' i vinduet du får opp.

Hva får du opp? Skriv ned tallene her.

Trådløst LAN-kort Trådløs nettverkstilkobling:

Koblingslokal IPv6-adresse : fe80::1ddc:ec5e:d50c:1482%11

IPv4-adresse : 80.213.170.110

Nettverksmaske : 255.0.0.0

Standard Gateway : 80.213.160.0

Så står det medium frakoblet på alt det andre nedover...

Tunenelkort Lokal tilkobling* 11:

IPv6-adresse 2002 : 50d5 aa6e::50d5:aa6e

Standard gateway : 2002:c058:6301::c058:6301

og det var alt som stod med tall nedover...

Lenke til kommentar
Prøv å åpne 80.213.160.0 i nettleseren.

Fremdeles Feil i Opera og AIM search i IE... jeg husker jeg var innpå en gang før, men da komm jeg inn via ett eller annet i Kontrolpanel.. Har Speedtouch router viss det har no å si...

Lenke til kommentar
Det ser for meg ut som om Speedtouch'en din er satt i bridge modus. Det betyr at du egentlig ikke burde ha noen problemer med NAT :)

For de adressene du har der er ikke routerens men internettadresser. Disse kan du ikke logge deg inn på.

Sjekk dette: http://www2.online.no/datasikkerhet/abuse.html

En router vil normalt alltid ha adresser som starter med 192.x.x.x eller 10.x.x.x (172.x.x.x er sjelden brukt).

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det ser for meg ut som om Speedtouch'en din er satt i bridge modus. Det betyr at du egentlig ikke burde ha noen problemer med NAT :)

For de adressene du har der er ikke routerens men internettadresser. Disse kan du ikke logge deg inn på.

Sjekk dette: http://www2.online.no/datasikkerhet/abuse.html

En router vil normalt alltid ha adresser som starter med 192.x.x.x eller 10.x.x.x (172.x.x.x er sjelden brukt).

Takk skal du.. ser ut som jeg skal klare det nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...