ådne Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Satte nettopp på nye (stål)strenger av typen Elixir på min akustiske gitar. Lyden er forsåvidt bra, men strengene er ganske løse i forhold til hva jeg liker. Lyden får også en litt "metallisk" klang, spesielt på E, A og D strengen. Vet ikke om dette har noe sammenheng med at strengene er for løse? Uansett, hvordan kan jeg stramme strengene, og unngå denne "metalliske" klangen? På forhånd takk! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Kanskje dumt spørsmål, men har du stemt gitaren i riktig tonehøyde, det vil si at den tykkeste og tynneste strengen klinger e? ut over å sjekke det, er det ingen annen måte å få "strammere" strenger på. Da må du evt. skifte til en annen strengetype og/eller tykkelse. Det er jo slik at en del strenger føles strammere enn andre. Har du for eksempel satt elgitarstrenger på den aukustiske, kan det være grunnen. Endret 18. april 2009 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå