Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe ny Avensis?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en ny Toyota Avensis Stv diesel, 126 hk. Er ikke så veldig opptatt av design, men en ønsker en bil med god kvalitet, tilstrekkelig motor og som har en ok annenhåndsverdi.

Er dette et godt valg? Evt bedre alternativer?

Med normalt utstyrsnivå og vinterhjul ligger bilen veiledende på rundt 350 000,-. Hva bør jeg få i rabatt for å gjøre et godt kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg skulle bytte ut min Astra med en ny og litt større bil nå på ettervinteren, og kikket både på Avensis og Insignia. Begge er trange i baksetet, både Passat og Mondeo har bedre plass. I nye Avensis (som i den gamle) sitter jeg så høyt (selv med førersetet helt nede) at jeg ikke ser trafikklys uten å bøye meg ned over dashen og kikke på skrå opp (jeg er 190).

Endte selv opp med en MB B-klasse med 2-liter CDI-motor, samme pris som du nevner, med en god del utstyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

God plass i baksetet på Superb, men stasjonsvogn er det ikke (ennå?). Lurer også litt på hvordan denne dobbeltløsningen for bakluken er om noen år.

Lenke til kommentar

Min far jobber hos Toyota Hell Bil, og har gitt meg mye tips om bilkjøp opp gjennom årene.

Anbefaler ingen å kjøpe en ny Avensis.

De faller veldig fort i pris, så kjøp heller en som er brukt i et par år. 1-2-3 år f.eks.

Ellers så er vel Toyota noe du kan stole på. Driftsikre og rimelig på reperasjoner.

Lykke til med bilkjøp!

:)

Lenke til kommentar

Inntrykket av Mazda 6 er forsåvidt mye bil for penga med 140 hk diesel for rundt 350 000,- ferdig på veien med litt utstyr. Mondeo er fin, men stor som et skip. Superb i stv blir også interessant hvis den kommer.

Takk for tips så langt.

Endret av havarist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...