havarist Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Vurderer å kjøpe en ny Toyota Avensis Stv diesel, 126 hk. Er ikke så veldig opptatt av design, men en ønsker en bil med god kvalitet, tilstrekkelig motor og som har en ok annenhåndsverdi. Er dette et godt valg? Evt bedre alternativer? Med normalt utstyrsnivå og vinterhjul ligger bilen veiledende på rundt 350 000,-. Hva bør jeg få i rabatt for å gjøre et godt kjøp? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Toyota tror jeg ikke du vil angre på å kjøpe. Og med en liten tuning modul så har du plutslig 150HK Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg skulle bytte ut min Astra med en ny og litt større bil nå på ettervinteren, og kikket både på Avensis og Insignia. Begge er trange i baksetet, både Passat og Mondeo har bedre plass. I nye Avensis (som i den gamle) sitter jeg så høyt (selv med førersetet helt nede) at jeg ikke ser trafikklys uten å bøye meg ned over dashen og kikke på skrå opp (jeg er 190). Endte selv opp med en MB B-klasse med 2-liter CDI-motor, samme pris som du nevner, med en god del utstyr. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Vurderer å kjøpe en ny Toyota Avensis Stv diesel, 126 hk. Er ikke så veldig opptatt av design, men en ønsker en bil med god kvalitet, tilstrekkelig motor og som har en ok annenhåndsverdi. Er dette et godt valg? Evt bedre alternativer? Du kan jo sjekke ut Honda Accord og Mazda 6. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg ville helt klart vurdert Ford Mondeo. Bedre kjøreegenskaper, bedre design, bedre motorer, mye for pengene. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 hva med nye Skoda Superb?, fine biler, gode å kjøre, og med utrolig plass i baksetet! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 God plass i baksetet på Superb, men stasjonsvogn er det ikke (ennå?). Lurer også litt på hvordan denne dobbeltløsningen for bakluken er om noen år. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Tviler på at Superb blir stasjonsvogn. Dette skal jo tross alt forestille en direktør-bil som kan konkurrere med 7-serie, Phaeton o.l. og dette er jo biler som ikke er tilgjengelig i stasjonsvogn utgave. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Tviler på at Superb blir stasjonsvogn. Den er visst planlagt, og vel så det. http://www.motorauthority.com/spy-shots-fi...perb-kombi.html Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Min far jobber hos Toyota Hell Bil, og har gitt meg mye tips om bilkjøp opp gjennom årene. Anbefaler ingen å kjøpe en ny Avensis. De faller veldig fort i pris, så kjøp heller en som er brukt i et par år. 1-2-3 år f.eks. Ellers så er vel Toyota noe du kan stole på. Driftsikre og rimelig på reperasjoner. Lykke til med bilkjøp! Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Tviler på at Superb blir stasjonsvogn. Den er visst planlagt, og vel så det. http://www.motorauthority.com/spy-shots-fi...perb-kombi.html Jaggu! Det hadde jeg ikke trodd. Lenke til kommentar
havarist Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Inntrykket av Mazda 6 er forsåvidt mye bil for penga med 140 hk diesel for rundt 350 000,- ferdig på veien med litt utstyr. Mondeo er fin, men stor som et skip. Superb i stv blir også interessant hvis den kommer. Takk for tips så langt. Endret 19. april 2009 av havarist Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Vi så også på Mazda 6, men syntes den var trang i baksetet, og ikke hadde særlig gode forseter. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg ville sett på Vw Passat. Skikkelig go'bil! http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=562226 Pass deg for Ford Mondeo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå