jahntf Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Heisann, har et lite problem som jeg ikke skjønner så mye av: Har en .png fil(logo) som skal brukes på en webside(må være .png). Jeg skal gjøre noen endringer på den, legge til litt tekst, så utgangspunktet er at den er på ca 15kb. Men når jeg lager et nytt lag (photoshop cs3) og lagrer den med samme navn, så blir den 0kb! All info i filen forsvinner...Den ser bra ut før jeg lagrer den. Noen som har tips? Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 PNG har støtte for transparency og jeg har brukt det på noen bilder, men det har ikke støtte for flere lag. Kanskje du har lagret bildet når et tomt lag er markert? Lenke til kommentar
jahntf Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 PNG har støtte for transparency og jeg har brukt det på noen bilder, men det har ikke støtte for flere lag.Kanskje du har lagret bildet når et tomt lag er markert? Takk for svar, Betyr det at jeg må lage fila i ett lag? Flatten layers? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det skal gå an å lage et bilde med flere lag, og lagre det som PNG. Åpne PNG-filen din i Photoshop, merk alt (CTRL+A), lag et nytt bildedokument (CTRL+N) og lim inn bildet (CTRL+V). Da skal du ha et bilde som er like høyt og bredt som den originale PNG-filen din, og den skal inneholde det samme. Nå kan du bruke lag så mye du vil. Lagre filen som PSD (Photoshop Document) så får du muligheten til å redigere hvert enkelt lag neste gang du skal ha gjort en forandring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå