Gå til innhold

USB Flash Drive <---- Somebody help me!!!

Anbefalte innlegg

I lange tider har jeg ønsket meg et annet lageringsmedium enn disketter eller cd'er.. noe som er enkelt. Endelig fant jeg ut at jeg måtte ha meg en sånnderre USB ting som har lageringskapasiteter. Jeg kjøpte meg en JatFlash USB Pen Drive, på 256 mb, fra Transcend. Gjett om jeg var gla når jeg kom hjem! :D

Men så sjedde det... den j...a greia funka itj!! :grumpy:

Det som sjer når jeg plugger den inn er at untforsker vill ikke utforske mer... det er ikke radi! Har allerede prøvd den i flere andere maskiner men problemet er spesielt forbeholt meg (gjett om jeg er gla)! :( Det er altså noe med usb'n min tipper jeg.....

Er det noen her som har peiling på hva problemet kan være, noen som har hatt lignende problemer eller noen som bare har tips... alt er velkommen!!

Greets

The_Dutch

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har nå gått inn på Windows Update og installert alt untatt service pack, det gikk ikke av en eller annen grunn, men problemet er fremdeles det samme. det rare er at jeg har prøvd å henge på andere usb ting og de funker perfect!

hvor kan jeg laste ned opdateringer til BIOS?

Lenke til kommentar

Har du andre ting tilkoblet USB'n din? Funker de?

USB'n kan være "slått av" på 2 steder:

1. I BIOS'en din (mest sannsynlig tror jeg).

2. I WinXP.

2 kan være relatert til 1.

Det vil si: Hvis BIOSen din har USB legacy satt til "disabled" har WinXP heller ikke installert USB driverne. Men ta det med ro, for når du setter USB legacy i BIOSen din til "enabled" vil WinXP installere de nødvendige driverne automatisk.

Forøvrig er jeg enig med folka ovenfor. Oppdater BIOSen din!

Det er alltid en god ting å være oppdatert.. :yes:

Lenke til kommentar

jeg har printern min tilkoblet usb og den funker som den skal.. heldigvis. :smile:

Så dvs at usb'n min funker som den skal...right?

Fant ikke "USB legacy" i bios'n min.... hvor skal det stå?

at det skal være så vanskelig å få t å bruk en usb pen drive da........... :grumpy:

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...