Gå til innhold

Bør KrF miste statsstøtten?

Anbefalte innlegg

Frelsesarmeens Ungdom mistet statsstøtten fordi homofile ikke kan få lederstillinger i organisasjonen. Bør KrF også miste statsstøtten fordi man må være kristen for å få lederverv i partiet?

Er diskriminering på bakgrunn helt greit, mens diskriminering på bakgrunn av seksuell legning er fy-fy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vist du hadde vist kva Krf står for så hadde du forstått at det ikkje hadde passet med ein muslim, hindu eller ein som ikkje trur på noko.

Det var vel ikke poenget. Men jeg syns du tar feil uansett, KrF kan passe ypperlig til både muslimer, hinduer og ikke-troende, viss de er enige i KrF's politikk.

Endret av Goz
Lenke til kommentar
Vist du hadde vist kva Krf står for så hadde du forstått at det ikkje hadde passet med ein muslim, hindu eller ein som ikkje trur på noko.

Med andre ord bør kun kristne stemme på partiet?

Du svarer forresten ikke på topic.

Endret av thai-mat
Lenke til kommentar
Bør KrF også miste statsstøtten fordi man må være kristen for å få lederverv i partiet?

Må man det? Jeg vet ikke, jeg bare spør, men regner med du kan svare.

Med andre ord bør kun kristne stemme på partiet?

Ingen er 100% enige med noe parti. Det finnes tydeligvis rundt 5-13% som er enige nok med KrF til at de har stemt på dem ved valg i de siste 15 årene. Partivalg er et kompromiss, så det er på ingen måte begrenset til kristne.

Lenke til kommentar
Frelsesarmeens Ungdom mistet statsstøtten fordi homofile ikke kan få lederstillinger i organisasjonen. Bør KrF også miste statsstøtten fordi man må være kristen for å få lederverv i partiet?

Hvor har du egentlig dette fra? Jeg har kikket i Krf sitt partiprogram å ikke funnet noe som tilsvarer at man skal være troende kristen for å inneha et lederverv i partiet. Fint om du som trådstarter kan finne denne eksakte paragrafen eller setningen i deres partiprogram?

:)

Endret av roberteh
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Religiøs tro kan man endre på i løpet av livet.

Alle kan nok ikke det. Er man bevisst ateist, er det praktisk talt umulig å bestemme seg for å bli kristen dersom man ønsker lederverv i KrF. Sett at man hypotetisk skulle være enig i politikken deres.

Jeg er uenig i at det er greit å diskriminere på bakgrunn av noe som lar seg forandre. I dag kan jo negere ta en operasjon og bli hvite - er det da greit å være rasist?

Endret av thai-mat
Lenke til kommentar
Er man bevisst ateist, er det praktisk talt umulig å bestemme seg for å bli kristen dersom man ønsker lederverv i KrF.

Men det skjer at folk skifter ståsted. En ateist vil dessuten ikke være enig i at KRL-faget skal styrkes, og vil bli provosert av salmer og bønn på KrFs landsmøter.

Jeg er uenig i at det er greit å diskriminere på bakgrunn av noe som lar seg forandre. I dag kan jo negere ta en operasjon og bli hvite - er det da greit å være rasist?

Det er jo fryktelig dyrt å ta omfattende operasjoner på en masse mennesker. Derfor kan det ikke sammenlignes med å bytte trosretning.

Lenke til kommentar
Men det skjer at folk skifter ståsted. En ateist vil dessuten ikke være enig i at KRL-faget skal styrkes, og vil bli provosert av salmer og bønn på KrFs landsmøter.

Dette må forbys. Det er på tide at svina får smake sin egen medisin, nemlig forby alt som er gøy. Salmer og bønn er kun gøy for kristne da.

Lenke til kommentar
Hvor har du egentlig dette fra? Jeg har kikket i Krf sitt partiprogram å ikke funnet noe som tilsvarer at man skal være troende kristen for å inneha et lederverv i partiet. Fint om du som trådstarter kan finne denne eksakte paragrafen eller setningen i deres partiprogram?

Jeg gjør trådstarter oppmerksom på at jeg forsatt ønsker et konkret svar på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...