Gå til innhold

Bestefar går igjen -> Hvordan ta dette?


Nidaroo

Anbefalte innlegg

Min søster har en venninne som rett og slett ser tilbake i tid, altså det som har skjedd. Jenta har ingen sammenligninger eller form for bekjentskap til mine besteforeldre.

 

Gården vi går på har vært i familie i 3 generasjoner nå, og huset som jeg bor i nå er selve hovedhuset på gården hvor alle har bodd. Søstera mi kjørte så venninna si over veien her hvor gården er, og de snakket ut. Og hun kunne altså nærmest på strak arm ramse opp ting som han hadde som levende kar.

 

Blant annet biler han har hatt, dyrelivet på gården - hvordan det var ovenfor han ol.

Hvordan han så ut, og deriblant at han ikke likte utviklingen her på gården, etter sånn som det var før. Men han godtok det. En flaggstang derimot som for øyeblikket er nede for oppussing måtte komme opp igjen, med en vimpel. Huset har blitt litt restaurert(1 etasje), og det likte han heller ikke. Men han godtok også dette. Ting skulle være som før.

 

 

 

 

Saken er den, hvordan skal jeg opptre dette for min far? Og hans søsken. Føler jeg må si dette, for er jo igrunn ikke noe negativt. Han er her bare for å se og beskytte oss. Ikke noe vondt!

Jeg selv føler både uvisse og visse. Hvordan skal jeg egentlig forhandle meg ovenfor han? Skal jeg bare opptre normalt som ingenting? Har hørt at de leser/ser tankene til folk.

 

 

 

 

 

Kanskje et litt personlig emne, men følte dette bare måtte ut. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne posten hører strengt tatt ikke til på historie delen av forumet. Det "mystiske" faller heller under kategorien religion etter min mening.

 

Selv tror jeg ikke på denne slags saker, tror det alltid er en logisk forklaring. Venninna har fått høre alt sammen fra en eller annen person som kanskje kjente din bestefar, hun kan ha sett bilder av ham og gården etc. Hun kan til og med gjette hvordan din bestefar så ut ved å titte på deg eller hvis det er farfar det er snakk om, din far. Du bør ta en titt på "Cold reading", veldig mange synske kommer med utsagn som kan virke spesifikke, men egentlig er mer eller mindre sikre antakelser. Slik som at "han ikke liker utviklingen på gården". Alle gårder forandrer seg med tiden, ofte blir det krangler innad i familien etc, ting blir modernisert. Ta med en hvilken som helst gammel mann til en moderne gård og vis ham rundt og han vil mest sannsynlig før eller siden rynke på nesen over en eller annen forandring og dra strofen "alt var mye bedre før".

Lenke til kommentar

Viste ikke hvor posten falt under, og av de forumene jeg trodde kunne være aktuelle, falt det her.

 

At du er skeptisk til dette, har jeg forståelse for. Det hadde til og med jeg før hun bladde ut alt som ikke engang min søster og jeg visste. Hun fortalte ikke bare sånn som kan være av vanlig, når det gjelder livet. Hun bladde ut personligheter om han, til og med hvordan de hadde det når de bodde her, samt hvordan vaner han hadde.

 

 

At hun har blitt fortalt eller vet noe skal jeg nok love deg hun ikke gjør. At hun eller andre folk utenom de nærmeste i familien kan vite at han gjorde det og de i hverdagen, er noe ikke engang min mor vet. Jeg spurte min far igår om disse tingene, bare spurte sånn forsiktig. Og da stemte alt.

 

Merkelige er at min mor, søster, jeg og min tante(søstera til far), har merket i lengre tid at det er noe i huset. Min søster har deriblant merket at det ikke er noe mer når hun tok fram bildet av oldefar(faren til bestemor), og med det samme hun tok det vekk fra huset når hun flyttet, datt en barne grind i 2 etasje rett i bakken midt på natta. Og gangen før den falt i bakken var når min far fikk gravemaskiner og lastebiler på gården for å bygge ut området.

 

 

Hun har deriblant vært med å finne ei dame her, som plutselig var forsvunnen. Og hun lå under en helle. De fant henne med en gang hun fikk disse bildene eller hva det heter.

 

 

 

Kunne sikkert fortalt flere sider om dette, men jeg er ikke her for å overbevise folk om at dette faktisk er sant. Tro er noe som enhver person har. Men på hver sine synspunkt.

Lenke til kommentar
Viste ikke hvor posten falt under, og av de forumene jeg trodde kunne være aktuelle, falt det her.

At du er skeptisk til dette, har jeg forståelse for. Det hadde til og med jeg før hun bladde ut alt som ikke engang min søster og jeg visste. Hun fortalte ikke bare sånn som kan være av vanlig, når det gjelder livet. Hun bladde ut personligheter om han, til og med hvordan de hadde det når de bodde her, samt hvordan vaner han hadde.

 

Hvordan kan du bekrefte det hun sier hvis hun forteller deg noe du ikke vet og dermed ikke kan verifisere om din bestefar?

At hun har blitt fortalt eller vet noe skal jeg nok love deg hun ikke gjør. At hun eller andre folk utenom de nærmeste i familien kan vite at han gjorde det og de i hverdagen, er noe ikke engang min mor vet. Jeg spurte min far igår om disse tingene, bare spurte sånn forsiktig. Og da stemte alt.

 

Cold reading er et velkjent fenomen. Søk opp James Randi og Derren Brown på youtube.

Merkelige er at min mor, søster, jeg og min tante(søstera til far), har merket i lengre tid at det er noe i huset. Min søster har deriblant merket at det ikke er noe mer når hun tok fram bildet av oldefar(faren til bestemor), og med det samme hun tok det vekk fra huset når hun flyttet, datt en barne grind i 2 etasje rett i bakken midt på natta. Og gangen før den falt i bakken var når min far fikk gravemaskiner og lastebiler på gården for å bygge ut området.

 

Noen (bestefar?) hivde en barnegrind ut av vinduet?

Hun har deriblant vært med å finne ei dame her, som plutselig var forsvunnen. Og hun lå under en helle. De fant henne med en gang hun fikk disse bildene eller hva det heter.

 

Dere fant et lik i gulvet?

 

Kunne sikkert fortalt flere sider om dette, men jeg er ikke her for å overbevise folk om at dette faktisk er sant. Tro er noe som enhver person har. Men på hver sine synspunkt.

 

Jeg skal ikke si at du tar feil, men slike ting har ofte en logisk forklaring.

Lenke til kommentar

Neinei... Jeg bekreftet det ovenfor min far. Og han vet vel det meste han husker. Sier seg selv.

 

Ingen som har kastet en grind ut av vinduet. Grinda står oppreist til normalt. Men de to gangene brakte den i gulvet.

 

Og det med den damen hun fant, var ei eldre dame som hadde rota seg til under en helle(stein).

Hvilken logisk forklaring da? ^^

Lenke til kommentar

Ok. Jeg vil tippe at uansett hva man tenker om dette er det beste å snakke åpent om det sammen med familien. Det er jo noe som uansett angår dem også. Men det er er en ting jeg lurer på hvis det er greit.

 

Snakker hun med din avdøde bestefar, eller ser hun inn i fortiden? Evt. begge.

Lenke til kommentar
Neinei... Jeg bekreftet det ovenfor min far. Og han vet vel det meste han husker. Sier seg selv.

 

Ingen som har kastet en grind ut av vinduet. Grinda står oppreist til normalt. Men de to gangene brakte den i gulvet.

 

Og det med den damen hun fant, var ei eldre dame som hadde rota seg til under en helle(stein).

Hvilken logisk forklaring da? ^^

 

"^^" forteller meg at du ikke er åpen for noen logiske forklaringer uansett, så hva er vitsen med å forsøke å overbevise deg?

Lenke til kommentar
Neinei... Jeg bekreftet det ovenfor min far. Og han vet vel det meste han husker. Sier seg selv.

 

Ingen som har kastet en grind ut av vinduet. Grinda står oppreist til normalt. Men de to gangene brakte den i gulvet.

 

Og det med den damen hun fant, var ei eldre dame som hadde rota seg til under en helle(stein).

Hvilken logisk forklaring da? ^^

 

"^^" forteller meg at du ikke er åpen for noen logiske forklaringer uansett, så hva er vitsen med å forsøke å overbevise deg?

 

Dette var ikke en tråd som op startet for å fremme sin tro på det overnaturlige. Kun et spørsmål om hjelp til hvordan trådstarter skulle ta opp en opplevelse med foreldrene som han/hun har hatt med en tilsynelatende synsk jente. Vi trenger ikke å gjøre dette til en diskusjon rundt det overnaturlige. Det blir uansett vanskelig å prøve å komme med forklaringer på en situasjon man blir fortalt om i ettertid. Alt for mange ting som mangler.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Ok. Jeg vil tippe at uansett hva man tenker om dette er det beste å snakke åpent om det sammen med familien. Det er jo noe som uansett angår dem også. Men det er er en ting jeg lurer på hvis det er greit.

 

Snakker hun med din avdøde bestefar, eller ser hun inn i fortiden? Evt. begge.

Hun ser han iallefall, for hun pleide og sykle innover veien her for å trene. Og da så hun han av og til utenfor huset også inni fra vinduene. Og hun sier det at hun ikke ønsker å sykle innover her mer, fordi hun føler også "ubehag" av dette. Min søster sa forresten at når hun var i dette, fikk hun frysninger på armene og fikk en rar følelse ovenfor min søster.

 

Og hun ble fortalt det som hun sa til min søster. Så jeg vil tro hun gjør begge deler.

 

 

Som du sier, å overbevise folk her inne er ikke noe jeg ønsker. Jeg har både opplevd og med dette - sett ting. Så jeg vet. Huset er et par århundre så at det er noe her er jeg ikke i tvil om.

Endret av Nidaroo
Lenke til kommentar

Nå beklager jeg at jeg faller tilbake på noe jeg lovet jeg skulle holde meg unna. Men spør henne gjerne om klærne han har på seg. Og bli enig på forhånd med resten av familien hva han vanligvis gikk i. Ikke godta ting som "gammel jakke".

 

Detaljer er det vi trenger her.

Lenke til kommentar

Hun kunne faktisk beskrive han, i detaljer. At han gikk med bukseseler er greit, for det er vel noe alle gamle gjør. Men at han ofte gikk med en spesiell jakke som hun beskrev, men som ikke jeg vet om eller husker. Men dette har min søster bekreftet ovenfor onkelen min.

 

Hun fortalte også om hvilken klær han benyttet når han var i fjøset. Og da er det ikke snakk om hvilken som helst klær. Detaljene i til og med farge på strikkejakker, og det er ikke snakk om to farger.

 

 

Men jeg skal prøve å få hun inn her, så kan hun fortelle mer.. For føler det ble en brå stopp i livet hans. Han forsvant så altfor fort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hun kunne faktisk beskrive han, i detaljer. At han gikk med bukseseler er greit, for det er vel noe alle gamle gjør. Men at han ofte gikk med en spesiell jakke som hun beskrev, men som ikke jeg vet om eller husker. Men dette har min søster bekreftet ovenfor onkelen min.

 

Hun fortalte også om hvilken klær han benyttet når han var i fjøset. Og da er det ikke snakk om hvilken som helst klær. Detaljene i til og med farge på strikkejakker, og det er ikke snakk om to farger.

 

 

Men jeg skal prøve å få hun inn her, så kan hun fortelle mer.. For føler det ble en brå stopp i livet hans. Han forsvant så altfor fort.

Om hun er så flink så kan du vel hjelpe henne til å få seg en million dollar i lommen.

Burde jo være letteste sak i verden å bevise.

 

http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html

 

Bare å sende meg 10% av potten for tipset.

Bare hyggelig.

 

PS: de utallige som har prøvd før har feilet hardt, men kanskje denne gang?

Lenke til kommentar
Hun kunne faktisk beskrive han, i detaljer. At han gikk med bukseseler er greit, for det er vel noe alle gamle gjør. Men at han ofte gikk med en spesiell jakke som hun beskrev, men som ikke jeg vet om eller husker. Men dette har min søster bekreftet ovenfor onkelen min.

 

Hun fortalte også om hvilken klær han benyttet når han var i fjøset. Og da er det ikke snakk om hvilken som helst klær. Detaljene i til og med farge på strikkejakker, og det er ikke snakk om to farger.

 

 

Men jeg skal prøve å få hun inn her, så kan hun fortelle mer.. For føler det ble en brå stopp i livet hans. Han forsvant så altfor fort.

Om hun er så flink så kan du vel hjelpe henne til å få seg en million dollar i lommen.

Burde jo være letteste sak i verden å bevise.

 

http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html

 

Bare å sende meg 10% av potten for tipset.

Bare hyggelig.

 

PS: de utallige som har prøvd før har feilet hardt, men kanskje denne gang?

 

Prisen er faktisk på 1,15 millioner dollar nå :)

Lenke til kommentar

Apropos tittel: "Hvordan ta dette". Det er et meget ladet spørsmål. Du kan bare ta det som du selv tar det, ingen andre kan ta det for noe som du ikke selv tar det for.

 

Hvis det er noe som dere ser, så er det indikasjoner på at dere hallusinerer. Ikke la ordet få en negativ assosiasjon for deg. hallusinasjoner er veldig vanlige. det fins uttallige menn i afrika som hallusinerte, de så alle slags skapninger, men riktignok hadde endel av de spist fluesopp i forkant, og gud vet hva ikke annet.

 

Husk, når du bor i et eldgammelt hus, så danner hjernen et bilde av hvem som kunne bodd der, hva som skjedde, hvordan livet var, alt i ørsmå detaljer. hjernen er en mystisk sak skjønner du. visste du at når du nå sitter å ser på dataskjermen, så har hjernen allerede fanget opp alle detaljer på skjermen, flere tusen av dem, selv om du ikke fokuserer synet ditt på alle detaljene så har hjernen fanget opp alle, lagret de og identifisert de. hvis du f.eks ser på et ord nederst på skjermen, la oss si du ser på ordet "Bensin" og det er et annet ord øverst på skjermen som er "Diesel" så har hjernen fanget opp det ordet du ikke fokuserer på, identifisert det, lagret det, og har akkurat samme effekt som det ordet du ser på nederst på skjermen. forskjellen er at det ordet nederst på skjermen som du fokuserer på har fått del i korttidshukommelsen. men bortsett fra det, alt som registreres i synet ditt, blir lagret og tolket likt med det du fokuserer på.

 

det kan være litt skummelg og gi mange skumle assosiasjoner når du f.eks går i et mørkt rom, for hjernen fanger opp ting du ikke oppdager selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...