KingEdward Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Hi everyone.. i really need help with some problems with Trigonometric Identities. I know most of the basics, and have solved several TI-problems previously, but now I`m really stuck! I don`t need all the answers; I just want to know which steps to take in order to solve them. Thank you 1) (secX/1-cosX) = secX 2) secX-cosX = sinX*tanX 3) ln|tanX| = ln|sinX|-ln|cosX| Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 You want to show that the equalities are correct? The first one I don't know how to do, but the other two aren't that hard: 2) Just remember that , and put the terms on a common denominator. 3) . Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Takker for hjelpen Den første likningen skal være (secX - 1)/(1 - cosX) = secX Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Aha, men då er det berre som på 2). Set inn 1/cos(x) for sec(x), og triks litt med brøken, so er du i mål. Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Hmm trikse litt med brøken.. hint? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Tips til neste steg i utledningen til Torbjørn T.: Multiplisér med cos x i teller og nevner, forkort og deretter er du i mål. Endret 19. april 2009 av Fredrikern Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Vel uansett hva jeg gjør, får jeg Og hva gjør jeg da? Endret 20. april 2009 av Geico Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Faktorisering Takker for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå