Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen etter windows update. nForce RAID Controller/NVIDIA nForce Serial ATA Controller / .NET Framework 3.5 Feiler

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med min xps 730. Etter jeg installerer Vista Home premium 64 kjører jeg windows update. Jeg blir deretter bed om å restarte datamaskinen, den går i bluescreen og så reboot. Jeg klarer ikke å komme inn i windows igjen med safe mode.

Jeg klarer fint å restarte før jeg kjører windows update.

Dette gjelder 64, prøv 32 bit også det kommer senere.

Mislykket NVIDIA Corporation driver update for NVIDIA nForce RAID Controller
Mislykket Oppdatering for Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 og .NET Framework 3.5-serien (KB951847) x64
Mislykket NVIDIA Corporation driver update for NVIDIA nForce Serial ATA Controller

Vellykket Microsoft Silverlight (KB960353)
Vellykket Windows-verktøy for fjerning av skadelig programvare x64 - mars 2009 (KB890830)
Vellykket NVIDIA driver update for NVIDIA nForce Networking Controller
Vellykket Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.55.1119.0)
Vellykket Windows Update-agent 7.2.6001.788

Noen updates feiler, regner med dette kan være en del av problemet.

Jeg kjører Raid 0, kan feil oppsett av dette forårsake denne feilen?

Jeg kjører windows update på en clean install av Vista home prem 32 bit. Denne gangen blir gitte oppdateringer fullført, men får samme feil etter restart. Den går meg en bluescreen i 0,5 sec så restarter den.

Her er screenshot fra windows update på 32 bit

http://i39.tinypic.com/2r3a5a8.jpg

http://i43.tinypic.com/2ujgpjo.jpg

http://i43.tinypic.com/117v537.jpg

Noen forslag på hvordan dette kan løses?

På forhånd takk.

Endret av Knakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke installer Nvidia driverne. Disse er kjent for å skape problemer hos mange. Bare installer vanlig windows updates og .net etc. så burde det gå greit.

Hva om jeg laster disse ned manuelt? Er det kun gjennom Windows update de skaper problemer?

Lenke til kommentar

Nvidia raid class controller driver + Nvidia SATA/IDE driver går hånd i hånd.

Man må oppdatere begge to til samme versjon samtidig føre restart for å unngå dette problemet.

Som andre sier - ikke last drivere til spesielt disk kontrollere fra WU om du kjører raid nivå.

Og "skal" du på død og liv oppdatere - gjør det styrt manuelt via devicemanager - ikke noe setup.exe kjøring , dette for å forsikre deg at du bytter på alle sata/ide kontrollerene + raid class enheten en etter en og ikke restart føre alle er skiftet/oppdatert til den "nye" versjonen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Nvidia raid class controller driver + Nvidia SATA/IDE driver går hånd i hånd.

Man må oppdatere begge to til samme versjon samtidig føre restart for å unngå dette problemet.

Som andre sier - ikke last drivere til spesielt disk kontrollere fra WU om du kjører raid nivå.

Og "skal" du på død og liv oppdatere - gjør det styrt manuelt via devicemanager - ikke noe setup.exe kjøring , dette for å forsikre deg at du bytter på alle sata/ide kontrollerene + raid class enheten en etter en og ikke restart føre alle er skiftet/oppdatert til den "nye" versjonen.

Jeg kan ikke huske nøyaktig, men det er mye mulig dette oppsto etter jeg satte harddiskene mine i Raid 0.

Hvis dette fjernes slipper jeg dette da?

Hvis jeg gjør som du sier og bruker enhetsbehandling til å oppdatere drivere må jeg gjøre det hver gang? Risikerer jeg dette kan skje en gang jeg er uforsiktig med WU?

Takk for svar !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...