Gå til innhold

p5q pro, E8500, GTX 275, Corsair D. 8500 vil dette funke bra sammen?

Anbefalte innlegg

Hei skal sette opp en pc for en kamerat.. har satt opp følgende:

HK: Asus P5Q Pro

CPU: Intel Core 2 Duo E8500

Minne: Corsair Dominator 8500C5DF

GPU: Asus GTX 275

PSU: OCZ StealthXStream 600 Watt

HD: Western Digital Caviar GP 500 GB

Dette koster 7060kr hos netshop.. noen som ville endret på noe eller kommer på tilsvarende oppsett til prisen?? eller kan noen si meg at dette oppsettet passer bra sammen..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nesten samme hk, asus p5q deluxe.

Eg kjøpte samme rammen, men totalt 8GB. 2 sett 2x2GB.

Men det eg ikkje viste var at hk ikkje støtta den rambrikka i alle fire slottene.

Så dersom eg var deg ville eg kjekka dette ut med asus.

Evnt kjøpe ein anna type ram, så du kan utvidere senere.

Lenke til kommentar

Du får tilsvarende oppsett billigere fra Amentio. Bytter du ram til PC6400 (800mHz) med timings 4-4-4-12, får du ram til halv pris, uten at det går ut over ytelsen.

Kingston HyperX DDR2-800 4GB koster kr. 349 fra Amentio:

https://prisguiden.no/product.php?p...2&cat_id=27

Skal du på død og liv handle fra Netshop, så finnes det alternativ ram fra Mushkin fra 465 til 485, med tilsvarende ytelse som den du har valgt. Mushkin XP2-8000 (5-5-5-15) og XP2-6400 (4-4-4-12) har en ytelse som ligger 6-7% under Corsair minnet du linker til, men desom du ikke skal klokke, vil det ikke ha noen betydning.

Lenke til kommentar

takk for alle svar.. tror jeg går for det første oppsettet jeg viste til. godt å høre andre si at det passer godt sammen..

Har nesten samme hk, asus p5q deluxe.

Eg kjøpte samme rammen, men totalt 8GB. 2 sett 2x2GB.

Men det eg ikkje viste var at hk ikkje støtta den rambrikka i alle fire slottene.

Så dersom eg var deg ville eg kjekka dette ut med asus.

Evnt kjøpe ein anna type ram, så du kan utvidere senere.

er du 100% sikker på dette, høres ordentlig rart ut.. noen andre som også vet dette???
Lenke til kommentar
det er muligens kommet en biosoppdatering til kortet ditt som fixer dette.

Har installert nyeste bios. Men var likt etterpå.

Pc'en starta opp i starten med 8GB ram. Men etter noen dager ville den ikkje skru seg på. Så nappa ut hdd, dvd, ramm, bytta skjermkort. Men fant ut at den ikkje likte 8GB ram.

Prøvde å bytte på dei fire brikkene for å se om noen av di var defekte, men alle fungerte så lenge eg bare hadde to stk inni.

her er all info om pc'en: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=95583

Endret av xzibiz
Lenke til kommentar

Til trådstarter;

The GTX 275 just outperformed the HD 4890 at every turn, with the exception being Crysis Warhead where the GTX 275 was beaten in all four resolutions. In the GTX 275 you have what equates to half of a GTX 295. You get the 240 shader processor cores of the GTX280/285 with the memory subsystem from the GTX 260. Surprisingly, this combination offers exceptional performance across just about every game tested with this card. In fact, out of 36 tests run, the GTX 275 outright won the resolution in 30 out of 36 tests and was equal to or better than the HD 4890 in 32 out of 36 tests. Pretty much a big win for the GTX 275.

http://www.overclockersclub.com/reviews/nv..._gtx_275/15.htm

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Til trådstarter;

The GTX 275 just outperformed the HD 4890 at every turn, with the exception being Crys...

...f 36 tests and was equal to or better than the HD 4890 in 32 out of 36 tests. Pretty much a big win for the GTX 275.

Takk dette ble jeg kloker av! lite tvil om noe annet enn gtx275 da.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...