chrissc Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Bor i kollektiv i Trondheim, og har NexGenTel 4500 sammen med to andre som sjelden bruker nettet til annet enn surfing.. Men de to siste dagene (ettermiddag/kveld/natt) så har enten nettet vært nede, eller kjører like raskt som en 2xISDN-linje. Er kobla mot rutern med kabel, så ingen trådløse problemer.. Rutern viser: Line Rate - Upstream (Kbps): 156 Line Rate - Downstream (Kbps): 157 Så jeg går utfra at problemet ligger hos NexGenTel (har vært smålig ustabilt før, men ikke på denne måten) Noen som har samme problemet, eller tror det kan være noe annet som hemmer linja på denne måten Christer Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Har opplevd noe nedetid med NGT de siste døgnene selv, anslagsvis 3-4 ganger i døgnet. Dette varer bare i et minutt ca. og hastigheten er den samme som før, faktisk 25-75kbps mer enn hva jeg betaler for?! En mulighet er jo at en annen beboer laster ned oppdateringer eller annet som legger beslag på linjen, hvis dette utelukkes råder jeg deg imidlertid til å kontakte NGT. De har faktisk blitt bedre på kundeservice ut ifra hva jeg har erfart i det siste Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Regner med linjen har blitt satt ned til dobbel ISDN hastighet pga manglende betaling. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Er nok en typpisk "struping" av linjen etter manglende betaling. Hvis nettet er ustabilt så er det ofte andre årsaker, feks ustabil ruter (eller strømadapter). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå