Gjest sobril Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 hvor mange sobril kan man ta av gangen før det er farlig? hva er maks før det er dødelig? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Spørs veldig på toleransen din og styrken på dem. Så det er individuelt. Lenke til kommentar
formann Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Sobril (Oksazepam) er ikke farlig med mindre man spiser veldig mange samtidig som man er skikkelig full eller har tatt andre beroligende. Det skal mye til før det blir livstruende. Det værste med Sobril (og andre benzodiazepiner) er at man ikke husker en dritt etterpå, og at man blir mindre kritisk. Man finner fort på masse skikkelig dumme ting man ikke ville gjort ellers. Mange synes rusen er knallfin, og det er ikke uvanlig at folk spiser mye over tid. Blir man avhengig av benzo har man et stort problem, for det er ikke mye hyggelig å venne seg av med det. Abstinensene på benzo er skikkelig stygge. Pillene Alexander Mahone fra serien Prison Break blir hektet på er nettopp benzodiazepiner. Det du ser der er ikke fiction, selv om du ikke er garantert å ende opp som heroinmisbruker slik som han gjør. Sobril blir stort sett brukt for å komme ned etter en tur på amfetamin, knips osv. Det er ikke noe sjakktrekk å kombinere med alkohol, for du husker sikkert ikke noe dagen etter. Og du risikerer å finne på masse dumme ting. Om du bare roter bort penger, nøkler, visakort osv slipper du billig unna. Har du flaks sovner du bare, riktignok med svært redusert hangover. Men å bruke sobril for å slippe fyllesjuke er ihvertfall et steg i feil retning. Ligg unna piller http://www.felleskatalogen.no/ Endret 18. april 2009 av formann Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) .. Endret 10. november 2010 av beqwab Lenke til kommentar
-MISTER- Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Overdose avhengig av kroppsvekt og alder, selvfølgelig. Og ev. opparbeidet toleranse. Men bruker du Sobril har du et problem. (Sobril er synonympreparat med Alopam) Stoffet demper angst og uro, og kan ellers gies før smertefulle og angstskapende inngrep. Det er merket med rød trekant og skal derfor ikke kombineres med bilkjøring... Felleskatalogen angir at 300 til 500 mg gir lette til moderate symptomer på forgiftning hos voksne, gitt at medikamentet ikke interagerer med andre virkestoffer, seff. Ikke noe å leke med, altså. Jeg deler dette stoffet ut daglig, det letter symptomene for alvorlig psykisk syke mennesker. Du bør bare ta tablettene dersom en lege har anbefalt stoffet, og gitt deg en resept... Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Ikke så lenge siden jeg spiste 25 stk 15mgs av disse, ble veldig susete og rar i hodet, ikke noe spesielt godt en gang.. Slikt skal bare brukes medisinsk av personer som er syke. Lenke til kommentar
Gjest stina Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 jeg tok en overdose med sobril en gang, tok rund 40-50 stykker pa 10 mg. det var farlig nok det altsa.. de sa jeg ville ha dodd hvis jeg ble funnet en time senere. dette tror jeg har med at man far store pustevansker, man kan fort ende opp med en hjerneskade eller i verstefall dod. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Bruker ca. 1x25mg tablett ved behov. Skal mye til før det blir farlig så det er bare å peise på Men i det siste er jeg blitt nektet medikamentet, og det er jo synd, for da må jeg jo kjøpe det ute, noe som er veldig dyrt. what to do, what do to.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 jeg tok en overdose med sobril en gang, tok rund 40-50 stykker pa 10 mg. det var farlig nok det altsa.. de sa jeg ville ha dodd hvis jeg ble funnet en time senere. dette tror jeg har med at man far store pustevansker, man kan fort ende opp med en hjerneskade eller i verstefall dod. Det at du hadde vært død om du hadde blitt funnet bare litt seinere er nesten standard prosedyre at de sier uansett. Men i det siste er jeg blitt nektet medikamentet, og det er jo synd, for da må jeg jo kjøpe det ute, noe som er veldig dyrt. what to do, what do to.. Bytt lege. Og så somler du med å få overført journalen slik at den nye legen bare må stole på det du forteller h*n. 1 Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Kanskje det er en god grunn at man nektes medikamentet, av legen som tidligere har gitt en medikamentet? Man skal ikke gå mer enn 2 uker i strekk på benzodiazepiner, da blir man avhengig. Kanskje dette er grunnen? FHI: benzodiazepiner Lenke til kommentar
Gjest Bata Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Kanskje det er en god grunn at man nektes medikamentet, av legen som tidligere har gitt en medikamentet? Man skal ikke gå mer enn 2 uker i strekk på benzodiazepiner, da blir man avhengig. Kanskje dette er grunnen? FHI: benzodiazepiner Kanskje du har å lese litt om emnet før du svarer? Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Kanskje du har å lese litt om emnet før du svarer? Det var primært et svar til Balthier842 og L4r5. Var det malplassert? Lenke til kommentar
-MISTER- Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Det svaret var godt, og kunne vel knappest være mer velplassert... Svaret fra L4r5 om "nesten prosedyre" og "bytt lege" gir meg frysninger. Jeg anser det som svært dårlig veiledning å oppfordre til å "bytte lege" for å få tak i Sobril, og jeg kan avkrefte at det er noen "prosedyre" på at man forteller pasienter som kommer med intox at de ville ha dødd om de var blitt funnet en time senere. Å si noe slikt er ikke engang "nesten" prosedyre. 1 Lenke til kommentar
formann Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Forsøk på diverse dyr har vist at doser på opp mot 500mg/kg ikke resulterer i fysiologiske endringer som er faretruende. Det måtte nærmere 1g/kg til før virkningene ble dødelige grunnet sirkulasjonssvikt. For de som ikke gidder å regne, så må et voksent menneske spise godt over 1500stk 15mg Sobril (oxaxzepam) før det er fare på færde. Som med alt her på nettet, skal du ikke stole på det du leser. Men jeg mener fortsatt at du er stappmett før du rekker å stryke med av Sobril. Bare det å få tak i over 1500stk er en bragd. Google .... oxazepam LD Legestudenter.... tsk. De kaller alt som innebærer svimmelhet for overdose. Det er nettopp dette andre kaller brukerdose. Lenke til kommentar
-MISTER- Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (...) For de som ikke gidder å regne, så må et voksent menneske spise godt over 1500stk 15mg Sobril (oxaxzepam) før det er fare på færde. Som med alt her på nettet, skal du ikke stole på det du leser. (...) Den siste setningen var god. Ellers er ordet "farlig" synonymt med en rekke ord, for eksempel: "risikabelt" "skadelig" "alvorlig" -men ikke ordet "død". Det er noe annet. Enig med formann i en ting: Ligg unna piller Lenke til kommentar
Gjest bemyguest Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Ligg unna benzodiazepiner dersom man ikke trenger de, men har man "treatment resistant anxiety" kan de komme godt med, også til langtidsbehandling, men det er viktig i den situasjonen å ta avbrekk i administrering av medisinene. Det er vel relativt få som er så heldig som meg som har hatt et for de fleste, høyt daglig forbruk i over 30 år og kuttet de ut på dagen uten andre abstinenser enn litt øresus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå