RasmusKRiis Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Har vurdert dette med å prøve meg som fotograf, og da lurte jeg på et par ting. Jeg går nå på vidergående ( første året). Hvordan er det med studier? Hvilke skoler er bra osv? Hvilke type "jobber" innen fotograf tjener du mest? Og er det vanskelig å etablere seg? Endret 17. april 2009 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Litt mindre enn det du leser på de sidene tenker jeg er ca naturlig, men siden de fleste fotografer i norge er selvstendigenæringdrivende enmannsforetak, så er det VELDIG variert. Portrett fotograf med studio etc er nok den beste måten å tjene OK på som fotograf. Men det er igjen veldig mange om kaka der ^^ Hvilken skole osv du går er egentlig ikke så viktig, det viktige er at du tar gode bilde, og enda viktigere enn det er at du er god til å selge bildene dine =) Om jeg skulle gått en skole ville det blitt fotofagskolen i trheim, er lærling selv nå; og har relativt gode utsikter mot å leve som fotograf fra jeg er ferdig som lærling. så det er også ett alternativ =) Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Om det er snakk om heltid spørs det helt på hvordan type fotograf du vil bli. Etter hva jeg har hørt så ender de aller fleste opp i portrettfoto (som Fame ol.). Det å tjene på å selge generelle fine bilder man har tatt selv er rimelig vanskelig. Endret 17. april 2009 av :--{D Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Om jeg skulle gått en skole ville det blitt fotofagskolen i trheim, er lærling selv nå; og har relativt gode utsikter mot å leve som fotograf fra jeg er ferdig som lærling. så det er også ett alternativ =) Du sier at du går på en fotofagskole - lærer du bare om portrett fotografering eller lærer du om fotografering generelt. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Han sier at han er fotolærling - ikke at han går på en fotoskole. Om han skulle ha valgt en fotoutdanning hadde det vært ved Fotofagskolen i Trondheim. Skolen har fokus på mote/portrett og reklame etter det jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå