Gå til innhold

Å bli fotograf?

Anbefalte innlegg

Har vurdert dette med å prøve meg som fotograf, og da lurte jeg på et par ting. Jeg går nå på vidergående ( første året).

Hvordan er det med studier? Hvilke skoler er bra osv?

Hvilke type "jobber" innen fotograf tjener du mest?

Og er det vanskelig å etablere seg?

Endret av RasmusKRiis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mindre enn det du leser på de sidene tenker jeg er ca naturlig, men siden de fleste fotografer i norge er selvstendigenæringdrivende enmannsforetak, så er det VELDIG variert.

Portrett fotograf med studio etc er nok den beste måten å tjene OK på som fotograf. Men det er igjen veldig mange om kaka der ^^ Hvilken skole osv du går er egentlig ikke så viktig, det viktige er at du tar gode bilde, og enda viktigere enn det er at du er god til å selge bildene dine =)

Om jeg skulle gått en skole ville det blitt fotofagskolen i trheim, er lærling selv nå; og har relativt gode utsikter mot å leve som fotograf fra jeg er ferdig som lærling. så det er også ett alternativ =)

Lenke til kommentar

Om det er snakk om heltid spørs det helt på hvordan type fotograf du vil bli. Etter hva jeg har hørt så ender de aller fleste opp i portrettfoto (som Fame ol.).

Det å tjene på å selge generelle fine bilder man har tatt selv er rimelig vanskelig.

Endret av :--{D
Lenke til kommentar
Om jeg skulle gått en skole ville det blitt fotofagskolen i trheim, er lærling selv nå; og har relativt gode utsikter mot å leve som fotograf fra jeg er ferdig som lærling. så det er også ett alternativ =)

Du sier at du går på en fotofagskole - lærer du bare om portrett fotografering eller lærer du om fotografering generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...