TheClown Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Hei, jeg jobber for tiden med et prosjekt hvor forskjellige ting må skje til bestemte tider. Jeg planla først å bruke cron_jobs, men fant fort ut at dette ikke lønte seg. Istede inkluderer jeg et MySQL søk som skjekker om noen bestemte ting må skje i det brukeren loader siden. Dette vil si at hvis en bruker er veldig uheldig kan det hende at det er maaange ting som skal skje, og dermed får denne brukeren alt på seg. Jeg er stygt redd at loading-tiden kan bli grusomt lang til tider. Derfor hadde jeg planlagt å legge inn en memory lookup. Hvis en bruker har brukt over xx memory avsluttes MySQL søket med en gang den pågående opperasjonen er fullført. Noen som veit åssen jeg kan få til dette med PHP? Jeg sliter med å finne ut mengden memory/minne som er brukt. Resten burde ikke være noe problem å få til Endret 17. april 2009 av TheClown Lenke til kommentar
OIS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 PHP har en bra dokumentasjon på websidene. Der kan du søke på ting som memory og få resultat som peker deg til funksjonen du kanskje leter etter? Du vet også at når PHP har en session oppe, vil alle andre side forespørsler vente? Så hvis du istedenfor å bruke cron lar en uheldig stakker ta all støyten, så kan det kanskje ta minutter før han kan bruke siden hvis du har mange jobber som skal utføres? Hvis du kan sette disse jobbene igang etter at all data er ferdig presentert til sluttbrukeren, så kan du kanskje avslutte session så brukeren kan se på andre sider også. Du burde kanskje se om det er en måte å få disse jobbene inn i cron eller etter at all presentasjon er sendt brukeren, eller en kombinasjon. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Det jeg skriver er en facebook application, derfor er det mange ting jeg ikke kan gjøre. Tror ikke det er mulig å avslutte en session. Men takk for hjelpa. Jeg googla litt, men fant ikke det jeg var ute etter. Funksjonen du linka til virker som om er riktig, nå gjenstår det bare for meg å finne noen vettu verdier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå