Gå til innhold

Trenger USB lydkort - til 2.1 anlegg og hodetelefoner.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Trenger et USB lydkort som leverer ren, fin, dyp og god lyd. Det integrerte lydkortet er vel ikke særlig å skryte av.

 

Er helst ute etter lydkvalitet enn å booste lyden høyere.

 

Noen som har noen erfaringer eller anbefalinger, så tar jeg de imot med åpne armer. Deres forslag blir mitt fremtidige lydkort.

Endret av B25S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbeh...erter_soelv.htm

 

Cambridge DAC-magic.

Billig, men utrolig bra til pirisen. DAC med USB-tilkobling. Ikke noen hodetelefonutgang da, men du Kan bruke XLR-utgangene som hodetelefonutgang- signalet fra XLR-utgangene er mye sterkere enn fra RCA, og er nok til å drive de fleste hodetelefoner. Men du må nok skaffe litt spesiell kabling, men det kan en musikkforetning hjelpe deg med.

Lenke til kommentar

Takk for forslag!

 

Tenkte jeg måtte tilføye at jeg har:

Harman Kardon Soundsticks II 2.1

Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm

Corda Headsix

 

De fleste av sangene er 256kb/s og 320 kb/s i MP3 og går gjennom iTunes.

 

Har hørt om DacMagic før, mulig å med hodetelefoner og teste de?

Lenke til kommentar

Ja, da blir det nok en Oslo-tur neste uke regner jeg med.

 

Skal nok handles inn en MP3 spiller, muligens iPod eller iPhone.

Skal selvfølgelig ta en runde rundt alle hi-fi butikkene, har Hi-Fi klubben sånn DacMagic utstilt, er du helt sikker på det? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alle lydkort, mp3-spillere, mobiltelefoner og duppedingser som kan spille av digital musikk inneholder en DAC. Det at disse bli ekstern er intet nytt. Selv har jeg ikke testet DacMagic, men det synes å være en robust enhet.

 

Jeg kjøpte en ekstern DAC fra England av en som produserer dem selv, kaldt Beresford. Disse DAC'ene får veldig mye skryt rundt om i audioverdenen, og jeg kan ikke annet enn å henge meg på den bølgen. Jeg trenger et eksternt lydkort i tillegg for å kunne gjøre opptak med mikrofon, derfor har går lyden min via firewire til dette, og så videre med Spdif til DAC'en. Perfekt.

 

Det at folk kjøper lydkort for å oppgradere lydanlegget er ofte uklokt, dersom de ikke trenger mikrofoninnganger (noe som krever ADC). En DacMagic er derfor et ypperlig valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...