lynx55 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Moderatorer vennligst flytt denne til riktig plass hvis den er feilplassert. Har kjøpt ny pc da den gamle ga seg, får ikke startet den gamle, om det er prossessor eller noe annet som er gåen vet jeg ikke. Plukket ut hardddisken og satte den i et eksternt harddiskkabinett og skulle kopiere filene til hver enkelt bruker over i den nye maskina. Men så enkelt var det ikke, da brukerne har brukerpassord på sine områder og dermedsperret for tilgang. Prøvde å starte fra den eksterne, men det fikk jeg ikke til selv om jeg i bios har satt opp devices som første oppstart. Derfor skulle jeg ha fått slettet deres brukerpassord, eller fått fjernet låsinga av mapper og filer. Noen som kan hjelpe meg, enten vise vei til en guid eller fortelle meg hva jeg skal gjøre. Har jeg bare klart å starte fra harddisken så har jeg jo fått tatt bort alle passord. På forhånd takk Mvh Odd Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Nå kommer jo selvsagt dette an på HVORDAN filene er låst. Hvilke feilmeldinger får du? Er det passordbeskyttede office-filer ens.? Lenke til kommentar
lynx55 Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Nå kommer jo selvsagt dette an på HVORDAN filene er låst. Hvilke feilmeldinger får du? Er det passordbeskyttede office-filer ens.? Alle brukere er satt opp med administratorrettigheter, og det er kun passordet i påloggingen de er snakk om. Det er XP operativsystem som er på denne. Det er altså ingen filer fra brukerprogram som er passordbeskyttet i sitt program. Her er et bilde av meldingen jeg får. Endret 18. april 2009 av lynx55 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Prøv å: Toools -> Folder options -> ViewTa bort "Use simple file sharing (Recomended)" Høyreklikk mappene det er snakk om og velg Properties -> Security.Sjekk at det ikke er haket av på noe under "Deny". Hvis ikke, klikk Advanced -> Owner.Velg din brukerprofil og trykk på Apply. Dette burde ordne biffen. Lenke til kommentar
lynx55 Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Prøv å:Toools -> Folder options -> ViewTa bort "Use simple file sharing (Recomended)" Høyreklikk mappene det er snakk om og velg Properties -> Security.Sjekk at det ikke er haket av på noe under "Deny". Hvis ikke, klikk Advanced -> Owner.Velg din brukerprofil og trykk på Apply. Dette burde ordne biffen. Takker for dette, sent men godt ment - det løste saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå