Tonyman Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg har nettopp kjøpt en Intel Core 2 Quad Q8300. Jeg trodde hovedkortet støttet denne CPUen, men hovedkortet, en ASUS P5N32-E Sli, støtter toppen en Q6700. Finnes det noen utvei, f.eks å kjøre CPUen på en lavere hastighet, eller er dette kjørt? Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Er du sikker på dette? Når jeg ser på produktinformasjon for hovedkortet ditt står det at dette kortet støtter databushastighet opptill 1333 MHz, og den nye prosessoren du kjøpte kjører en bushastighet på 1333 MHz. Ser ikke noen grunn til at dette ikke skal fungere. Har du sjekket bios oppdateringer for hovedkortet? Mulig jeg tar feil, men etter det jeg ser skal dette fungere sammen. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 http://www.tomshardware.com/forum/251900-30-p5n32-q9450 Det skal kunne fungere Lenke til kommentar
Tonyman Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Takk for gode tips! Sittet sent oppe, men skal prøve det når jeg står opp utpå dagen lørdag. Lenke til kommentar
Tonyman Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Tusen takk for tipsene folkens! Jeg ble så skuffet da dette ikke virket at jeg sjekket det dere skrev, søkte litt på google, og etter litt om og men fikk jeg det til å virke!! Det jeg måtte gjøre var; Flashe med siste BIOS, som visst nok retter en feil med klokkehastigheten. PCen startet, men slo seg nesten straks av. Kjølevifta som fulgte med Q8300 var liten og rett og slett slaskete laget; en av pinnene som holder en av de fire festeskruene var skjev, og da jeg dyttet den på plass knakk den. Så jeg satte inn min gamle kjølevifte (standard) som fulgte med Duo6400-prosessoren jeg hadde tidligere. PCen startet, men slo seg raskt av, før jeg fikk startet Windows. Så fjernet jeg den lille svarte biten som lå i halvparten av strømforsyningsstøpselet til hovedkortet, og satte inn den store kontakten fra strømforsyningen. Tror det øker fra 1,8 V til 2,1 V, men jeg var så irritert over at jeg ikke fikk det til å virke at jeg gjorde det likevel. Og WROAAAAR!!! Startet som bare f@3n! Ah, så nå skal jeg sjekke hva jeg får i 3Dmark. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Det var det som var saken i siden som jeg linket til Bra du fikk det til Til senere så kan du jo ha i bakhodet at en PC starter selv om ikke kjøleren er påmontert. Pc'en slår seg ikke av føre den når rundt 90 grader, noe som ikke skjer på sekunder Endret 19. april 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå