2bb1 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Det er vel ikke meningen at noen skal hjem før første felles-perm. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Okey, men hvordan er det med generell natt- og helgeperm? Perm etter klokka 16.00 eller noe sånt? Tenker på tid til å kunne kontakte de hjemme Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Du får ringt de hjemme, bare slapp av. På ett eller annet tidspunkt i rekrutten får du sannsynligvis generel natt- og helgeperm, men det er mulig du har uniformsplikt ut rekrutten. Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 (endret) faen så vanskelig det skulle være å finne ut når det går båt fra trondheim til ørland. Fant det nå. Shit. Ser jeg ikke ankommer ørland(brekstad) før kvart på ett. Vil det være ett problem å komme seg inn på basen og få seg en plass å sove da? Endret 17. august 2009 av NothgaliC Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 (endret) Ikke lenge igjen nå Er litt småredd for at de skal sende meg hjem igjen pga tennene mine. De ser ikke stygge ut, er ikke det, men de er blitt litt slitt, og jeg frykter at jeg har en liten tannkjøttbetennelse. Tannkjøttbetennelser kan man jo bli kvitt, men vet aldri hva tannlegen der oppe mener. Hadde vært kjipt å bli sendt hjem på grunn av noe slikt Endret 17. august 2009 av Galexon Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Heldigvis får man jo gratis tannlege. Jeg sakl værtfall ta den i bruk for å få fiksa noen hull og fiksa ei tann som blei skada av en albue. Lenke til kommentar
aloras Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 faen så vanskelig det skulle være å finne ut når det går båt fra trondheim til ørland. Fant det nå. Shit. Ser jeg ikke ankommer ørland(brekstad) før kvart på ett. Vil det være ett problem å komme seg inn på basen og få seg en plass å sove da? Det står jo på arket som vi har fått utdelt: "I og med at ankomsttidspunktet er onsdag 19. august innen kl 14:00 rekker du frem tidsnok dersom du tar hurtigbåten som går kl 11:45 fra Trondheim denne dag." Og ved hver hurtigbåtankomst til Brekstad går det militær transport fra kaia til Ørland hovedflystasjon. Så tror ikke det blir noe problem! Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 17. august 2009 Forfatter Del Skrevet 17. august 2009 Noen som vet om vi må ha med vaksinasjonskort? Sto vel ingenting om det på det arket vi fikk tilsendt? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 NothgaliC: Hvor fant du tidene på hurtigbåten til/fra Brekstad/Trondheim? Lenke til kommentar
SkuNkeN Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 rutetabell for hurtigbåten Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Jeg regner med at det er den ødelagte døgnrytmen etter sommerferien som gjør meg spesielt emosjonell, men jeg kjenner at jeg gruer meg noe jævlig til avreise. Å ta farvel med familien. Spesielt siden jeg vet at min mor kommer til å grine. Lenke til kommentar
samemannen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Heldigvis får man jo gratis tannlege. Jeg sakl værtfall ta den i bruk for å få fiksa noen hull og fiksa ei tann som blei skada av en albue. Vi får ikke tannlege før i oktober. Når dere kommer inn har vi en tannlege ass. og en "innleid" tannlege til å sjekke om dere er tjenestedyktig. Noen som vet om vi må ha med vaksinasjonskort? Sto vel ingenting om det på det arket vi fikk tilsendt? Dere trenger ikke å ha med dette, men alltid kjekt å ha med. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Det eneste vi trenger når vi møter opp er vel innkallelse-kortet, sant? Samt ID ala VISA-kort/førerkort? Lenke til kommentar
NothgaliC Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Faen, det er visst bare på søndag båten går klokka 23.30 Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Jeg pakker med meg noen par sokker, så mange boxer-shorts jeg klarer å finne, leatherman, MP3-spiller i form av Playstation Portable, som jeg dessuten hiver noen naruto-episoder innpå , de nødvendige papirer (legitimasjon og det grønne skjemaet vi fikk tilsendt). Og så må ingen glemme å ta vare på kvitteringer fra reisen! EDIT: Innkallingen er vel heller ikke så dumt å ta med Endret 18. august 2009 av Galexon Lenke til kommentar
Horghen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 skjema? hvilken info er det på det? har kun Innkallingen her.... kan hende det har med at jeg var på FOS. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Det grønne skjemaet som de bruker som utgangspunkt til å gi deg sikkerhetsklarering Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Hjelp, jeg finner ikke mitt grønne skjema. Er det krise? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 18. august 2009 Forfatter Del Skrevet 18. august 2009 Hjelp, jeg finner ikke mitt grønne skjema. Er det krise? Vel, det skulle medbringes ferdig utfylt sto det på lappen Hvis du absolutt ikke finner det, kan du alltids be om nytt, og si at du husker alle opplysningene, men at du har mistet selve skjemaet Lenke til kommentar
samemannen Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Da er vi på saniteten KTS for å ta imot dere i morgen Håper dere får et godt førsteinntrykk av forsvaret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå