Gå til innhold

Ørland Hovedflystasjon - rekrutt august 2009 - Hvem skal dit?

Galexon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hoy!

Ettersom jeg ble satt opp på luftvern når jeg var på sesjon, skal jeg ringe å høre om det er noen mulighet for å komme inn på Ørlandet til høsten.

Skal på opptak på kjevik om noen uker, men må ha en backup i tilfelle det ikke går bra.

Lenke til kommentar

Jeg tok nettop den siste plassen i Ørland i LVAbn! Så om vandelssjekken går gjennom blir jeg å finne der i august. Eller, han VPV karen sa hvertfall at det var den siste.

Håper bare ikke det at jeg slet med noen milde depresjoner for noen måneder siden blir ett problem.

Endret av NothgaliC
Lenke til kommentar

Alt er klart for min reise :) I begynnelsen av August skal jeg ha en handletur for å handle inn ting jeg kan få bruk for, flybilletter er booket, det eneste som gjenstår er å fylle ut det grønne skjemaet som fulgte innkallingen :)

Lenke til kommentar
Er det lov å ha med seg kamera under førstegangstjenesten? Og er det lov å ta bilder under øvelser?

Det er lov å ta med seg kamera. Hvorvidt det er lov å ta bilder på øvelse kommer veldig an på hva du skal ta bilde av. Sensitivt utstyr: Nei. Medsoldater og fin natur: Ja.

Det er også en del begrensninger rundt publisering av bilder. Triks i ludo er å spørre befalet.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe et nytt billigkamera til å ha med meg :)

I går var jeg å handla inn en del ting som jeg trenger til militæret, hodelykt, sko, klokke og leatherman. Brukte flere tusen kroner på det :(

Så nå mangler jeg bare laptop og kamera så er jeg all set tror jeg. Noen som har noen andre ideer til hva jeg kan ta med?

Forresten, vil vi bruke AG3 eller HK416?

Endret av NothgaliC
Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe et nytt billigkamera til å ha med meg :)

I går var jeg å handla inn en del ting som jeg trenger til militæret, hodelykt, sko, klokke og leatherman. Brukte flere tusen kroner på det :(

Så nå mangler jeg bare laptop og kamera så er jeg all set tror jeg. Noen som har noen andre ideer til hva jeg kan ta med?

Forresten, vil vi bruke AG3 eller HK416?

Trenger vi sko? Joggesko da eller? Vi får jo utlevert Alfa M77 feltstøvler (til odel og eie?) og joggesko. Jeg mangler hodelykt og en digitalklokke så er jeg klar :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...