Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Rimeligste bærbare 13,3-tommere med LED-skjerm?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den billigste i prisguiden er i hvert fall HP Pavilion dv3550. Nest billigste er Lenovo SL300 P7370, og tredje billigste er en annen modell fra HP, Pavilion dv3610eo.

Ellers får du Dell XPS M1330 fra ca. 8.000kr konfigurert med LED skjerm.

Edit: Jeg er ikke helt sikker på om HP dv3550 har LED. Datakjeden opplyser at den har: "13.3” Diagonal WXGA High-Definition HP LED BrightView Widescreen Display", mens bla. Komplett og Netshop skriver at den har TFT.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Vil våge å påstå at du ikke får voldsomt mye maskin for pengene med Mac. Liker man OSet og de funksjonene som er eksklusive for Mac så er det jo ikke så mye vei utenom, men kan man si nei til disse to tingene får man langt mer maskin for pengene andre steder.

Og skal man ha god byggekvalitet er det få merker som kan måle seg med Lenovo. Koster dog litt mer (selvfølgelig). Ellers er jeg også veldig fornøyd med min XPS M1330 og de siste modellene av disse er også kvitt barnesykdommene (CPU "whine", varme, osv) de tidlige modellene slet med.

Lenke til kommentar

Nei, Mac ville jeg ikke finne på å skaffe meg, siden jeg har følelsen av at du betaler i dyre dommer for et design, og ikke for en datamaskin som er bedre enn andre merker. Og når jeg ikke i det hele tatt kan fordra dette designet, er jo den saken grei. Ingen interesse for å bruke Mac har jeg heller. Dessuten var det jo nettopp fordi jeg var ute etter en billig PC at jeg startet denne tråden, ikke fordi jeg var ute etter en som var dyr. Men når det er sagt, jeg har ikke noe peiling på Mac, så ikke forsøk å arrester meg på dette, det er rett og slett ikke det jeg er ute etter.

Av de jeg har vurdert så langt, står nok Lenovo høyest på lista, ja. For å utdype litt: jeg skal bruke PC'en veldig variert, men ingen tyngre oppgaver, som spill og høyoppløsningsvideo. Derfor er det to faktorer som er veldig viktige. 1) At den er så stillegående som mulig. Da vil jeg tro at jeg må vurdere CPU-hastighet, skjermkort, størrelse og utforming på kabinettet, og hastigheten på harddisken spiller vel teoretisk også en rolle. 2) kvaliteten på skjermen, av åpenbare grunner når jeg skal bruke den mange timer hver dag til alt mellom himmel og jord fra jobbrelaterte til private oppgaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...