gaMerz Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Heisann:) Jeg har nåsnart tenkt på et innkjøp av Canon EOS 450D. Men så vil jeg ha et objektiv som er kraftigere enn det kitet som er med i pakken.. Jeg tenkte på : Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG og er det noen som har noen erfaringer med det objektivet? Kommer til å ta mye Nærbilder å tja vanelige bilder Mvh Espen Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg har selv ingen erfaringer med det objektivet, men det jeg kan si nesten sikkert er at du vil savne noe videre om det skal være ditt eneste objektiv. Ville nok tatt med kit-objektivet også. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Med Canon EOS 450D med EF-S 18-55mm IS, samt EF-S 55-250mm IS og et eller annet lyssterkt objektiv rundt 30mm, vil du dekke det meste, og det til en forholdsvis rimelig penge. Her får du mye for pengene. 18-55mm f3.5-5.6 IS: Vidvinkel til lett tele utendørs. 55-250mm f4-5.6 IS: Lett tele til lang tele utendørs. ca. 30mm f1.4-2: God lysstyrke i normalområdet. Endret 17. april 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Skal du kun ha et objektiv så er en superzoom det beste alternativet,da får du alt fra vidvinkel til tele. Den som går for og være best av de superzoomene på markedet er Tamron 18-270 dette objektivet har også innebygget IS. Ville ikke kjøpt et 70-300 som det eneste objektivet,hvis du tar med cropen "x1.6" på 450D får du en brennvidde på 112-480mm. Her kan du sammenlingne de forskjellige brennvidder. Lenke til kommentar
gaMerz Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Men jeg var jo tenkt på å kjøpe kit pakken med EOS 450D.. + det objektivet jeg sa.. Men ingen som har hatt noen erfaringer med det altså?.. Tamron AF 18-270mm var altfor dyrt for meg, det er første gangen jeg skal investere i et speilreflekskamera, så ikke så alt for dyrt objektiv med kit pakken;) Lenke til kommentar
Spook Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Kit pakken sammen med Sigma 70-300 er en helt grei pakke som vil gi deg mye fotoglede for en forholdsvis rimelig penge. Mange vil helt sikkert anbefale bedre alternativer enn Sigma sitt 70-300mm, det kunne jeg også ha gjort, men det meste vil altså koste mer. Om jeg allikevel skulle anbefale et alternativ til Sigma objektivet så ville det vært Canon sitt EF-S 55-250mm som også Andreasfe nevner ovenfor. Det er et objektiv som er en del bedre optisk enn Sigma alternativet. Men okke kjøp for mange objektiver til å begynne med. Start enkelt og etter hvert som du får mer erfaring så finner du lettere ut hva du savner. Det blir fort unødvendig dyrt å gjøre bomkjøp. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå