deeas7 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) lurer bare på om bussjåfører som kjører skolebuss tjener mer enn vanlige bussjåfører? Endret 17. april 2009 av deeas7 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hvorfor skulle de gjøre det? Syns du det er en risiko ved å kjøre skoleelever? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg tror ikke det er noen forskjell, men uansett, kan du definere skolebuss, mener du en buss som skolen leier, fordi her jeg bor tar alle bussen til skolen, men skolen har ikke noe med bussen å gjøre. Hvilke av de to mener du som skolebuss? Lenke til kommentar
deeas7 Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 bare vanlig skolebuss, som går hver dag. syns bare jeg hadde hørt noe om det.. barn er vell mer"verdifulle" ? .. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 neimenn altså, mener du buss som kun frakter barn og som ikke har lov til å frake folk som ikke skal på skolen, eller mener du offentlig buss som mange skole elever tar? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Skolebuss? Du mener den bussen som fylles opp når skolen er ferdig? Lenke til kommentar
deeas7 Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 -skolebuss kun for elever,barn.. som går direkte til skolen-direkte hjem:P Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 -skolebuss kun for elever,barn.. som går direkte til skolen-direkte hjem:P De får ikke noe risikotillegg nei, hadde derimot barna vært aktive bomber så hadde de nok fått risikotillegg. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 -skolebuss kun for elever,barn.. som går direkte til skolen-direkte hjem:P Det er vel ingen busser som henter eleven utenfor døra og kjører den til skolen. Og hvorfor i all verden skulle en bussjåfør som frakter skoleelever få risikitillegg? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Mange skoler i Norge som har egne busser som kjører elever fra en valgt plassering og opp til skolen. Opplevde det selv på ungdomskolen. For meg virker det som trådstarter mener at ungdommer er så gærne og bråkete når de sitter på bussen at sjåføren burde få bedre betalt enn andre Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Mange skoler i Norge som har egne busser som kjører elever fra en valgt plassering og opp til skolen. Opplevde det selv på ungdomskolen. For meg virker det som trådstarter mener at ungdommer er så gærne og bråkete når de sitter på bussen at sjåføren burde få bedre betalt enn andre Støtter den, sjåføra burde ikke kjøre aleine. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 -skolebuss kun for elever,barn.. som går direkte til skolen-direkte hjem:P Det er vel ingen busser som henter eleven utenfor døra og kjører den til skolen. Og hvorfor i all verden skulle en bussjåfør som frakter skoleelever få risikitillegg? La meg gjette, du er bygutt. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 La meg gjette, du er bygutt. Nei, ikke bor jeg veldig nære en bussholdeplass heller. Det er vel strengt tatt ingen busselskaper som driver drosjevirksomhet, som stopper utafor døra til hver elev både når eleven skal til og fra skolen? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Mine to første skoleår ble jeg plukket opp og skysset til skolen av en buss som stoppet et steinkast unna døra. Den var ingen vanlig rutebuss, faktisk tror jeg ikke det var så mye alminnelig kollektivtransport ellers på stedet. Helt vanlig i grisgrendte strøk (ikke at strøket mitt var så veldig grisgrendt heller). Man får ikke risikotillegg fordi lasten er verdifull, men fordi jobben er risikabel for en selv. Skoleunger er ikke så mye verre passasjerer enn alle andre. Så vidt jeg vet får ikke nattbussjåfører risikotillegg engang. Endret 19. april 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
Logum Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Skolebuss var det første jeg ble satt til å kjøre, som en del av opplæringen til å kjøre vanlig rutebuss. Finnes ikke noe som heter risikotillegg i bussbransjen. Bussjåfører argumenterer stadig lønnskampen sin med at de har så mye ansvar i jobben. Men alle med litt økonomiforståelse vet at lønn ikke blir beregnet på bakgrunn av ansvar. Det er markedet som avgjør. Dersom mange bussjåfører hadde vært villig til å gå ned i lønn mot å slippe ansvaret ved å kjøre skolebuss, så kunne man innført et slags ansvarstillegg for de som faktisk ønsket å kjøre skolebuss. Men det er jo ingen som vegrer seg mot å kjøre skolebuss, det er jo bare trivelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå